400 אלף שקל לשנה: הצצה לבית הספר היקר ביותר בעולם

כך נראה בית הספר לה-רוזאיי (Institut Le Rosey) בשווייץ, שנחשב למוסד היקר ביותר מסוגו בעולם, ורשומים בו כ-400 תלמידים בגילאי 8 עד 18 המגיעים מ-67 מדינות שונות בעולם ■ צפו בווידאו

בית הספר הגדול בעולם/ צילום: אתר בית הספר
בית הספר הגדול בעולם/ צילום: אתר בית הספר

בימים אלה תלמידים ברחבי הארץ צהלו עם היציאה לחופש הגדול. אך יש גם מי שעבורו חופשה מבית הספר אינה בהכרח בשורה משמחת. הכירו את בית הספר לה-רוזאיי Institut Le Rosey שבשווייץ - בית הספר היקר ביותר בעולם.

בלה-רוזאיי רשומים כ-400 תלמידים ותלמידות בגילאי 8 עד 18 המגיעים מ-67 מדינות שונות ברחבי העולם. ידיעת 2 שפות היא דרישת סף, ובמוסד נלמדות 2 נוספות. ביה"ס מונה 150 מורים, כך שבכל כיתה לומדים פחות מ-10 תלמידים.

בית הספר מתפאר בשני קמפוסים: קמפוס הקיץ בטירת שאטו דה-רוזאיי שנבנתה במאה ה-14, הממוקמת ב-Rolle, וקמפוס חורף הממוקם למרגלות אתר הסקי גסטאד.

יום טיפוסי בביה"ס מתחיל עם השכמה במגורים המפוארים וארוחת בוקר עם בופה עשיר. לאחר לימודים מ-08:00 עד 15:30, ממשיכים הילדים לפעילויות אחר הצהריים הכוללות חוגי אומנויות ופעילות ספורטיבית.

לרשות בית הספר עומד אולם קונצרטים בעל 900 מקומות, בריכה מקורה וחיצונית, מגרשי ספורט, מסלול קרטינג, אולם כדורת, אולם קולנוע, אורוות סוסים ומתחם שייט. לפנות ערב מוגשת לילדים ארוחת שף, בה התלמידים נדרשים למלא תורנויות כמלצרים.

בקמפוס החורף, מתווספת ללו"ז הצפוף של התלמידים פעילות גלישת סקי, 4 פעמים בשבוע.

"השהות בקמפוס החורף היא די אינטנסיבית" אומר פיליפ לורנט Felipe Laurent - דובר ביה"ס לה-רוזריי בראיון לביזנס אינסיידר. "8-9 שבועות באלפים השווייצרים היו מעייפים כל אחד" הוא מוסיף.

לטענת בית הספר, כ-30% מבוגריה משתלבים ב-25 האוניברסיטאות היוקרתיות ביותר בעולם, כשבין בוגרי בית הספר ניתן למנות את אלברט השני מלך בלגיה, הנסיך ריינר ממונקו, פארוק מלך מצרים והשאה של איראן.

"אנחנו מעוניינים בתלמידים מבריקים" אומר לורנט "אבל גם ילדים מעניינים בעלי פוטנציאל... בין אם זה פוטנציאל אקדמי, פוטנציאל כמנהיגי העתיד או כספורטאים מובילים".

לדברי לורנט, למרות הרקע המיוחס של התלמידים, מדובר אחרי הכל בילדים, וברוב המקרים הם מתנהגים כילדים רגילים לכל דבר. למרות זאת, לדבריו, בית הספר מסייע לילדים להבין שהם מגיעים מרקע מיוחס -  ועם פריבילגיות שכאלה, מגיעה גם אחריות רבה.

כמה עולה התענוג? דמי לימוד שנתיים עומדים על כ-88 אלף אירו, שהם כ-350 אלף שקלים לשנה. סכום זה אינו כולל טיולים שנתיים, אבל כולל דמי כיס הניתנים לילדים ע"י צוות המקום.