"חלומות גרנדיוזיים": ראש עיריית רמה"ש תוקף את קנדה ישראל

הוועדה המקומית דחתה את התוכנית שיזמה חברת קנדה ישראל להקמת מגדלים במתחם אלקו ברמת השרון ■ קנדה ישראל: "ראש העיר עוד יגזור את הסרט לשכונה"

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רמת השרון דנה לאחרונה בתוכנית שיזמה חברת קנדה ישראל למתחם אלקו במזרח העיר, והחליטה לדחות את התוכנית. את התוכנית, הנקראת "רמת השרון החדשה", הגישה חברת קנדה ישראל בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, בעלת הקרקע במתחם אלקו, הממוקם במזרח שכונת מורשה. על פי התוכנית, הקרקע שייעודה הנוכחי תעשייה תשנה ייעודה למגורים, תעסוקה ומסחר, ותכלול 2,000 יחידות דיור ו-300 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר, במגדלים בני 27-45 קומות.

הוועדה המקומית, בראשות ראש העירייה אבי גרובר, החליטה לדחות את התוכנית במתכונתה הנוכחית משיקולים שונים לרבות "אי התאמה לתוכנית הכוללנית המתגבשת, היעדר התניות תחבורתיות ושלביות ביצוע, היקף בנייה וגובה בנייה חריגים מאוד לסביבתם, חוסר בשטחים פתוחים ובשטחים למבני ציבור, ואי חיבור למרקם העירוני הסובב".

גרובר מסר: "אני מצטער לנפץ את החלומות הגרנדיוזיים של הקבלנים על מגדלי ענק בשכונת מורשה, אבל בשום פנים ואופן לא אאפשר לחסל את איכות חייהם של כלל תושבי רמת השרון עם פקקי ענק ואלפי משפחות חדשות בעיר שיגורו ללא תשתיות ומבני ציבור הולמים. לא אתן לבנות לבנה נוספת במזרח העיר ללא פתרונות תחבורתיים כמו בניית מחלפון בצומת מורשה וכד'".

כזכור, המתחם שהיה בבעלות חברת אלקו, שבשליטת גרשון זלקינד, נמכר בסוף 2016 לחברת קנדה ישראל תמורת 166 מיליון שקל. המתחם כולל קרקע בשטח 62 דונם בייעוד תעשייה. זמן קצר לאחר השלמת העסקה החלה קנדה ישראל בשיווק זכויות לדירות מגורים במתחם תחת השם "רמת השרון החדשה" ואף ציינה בדוח הכספי לשנת 2016 כי היא פועלת לשינוי ייעוד הקרקע למגורים, משרדים ומסחר, וצופה שבמתחם יאושרו 1,500 יחידות דיור.

בדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון של 2017 ציינה כי "נכון ליום 31 במארס 2017 שווקו 27% מסך הזכויות העתידיות ליחידות דיור שתהיינה במקרקעין (ככל שתהיינה) לאחר שינוי הייעוד בתמורה ל-210 מילון שקל".

יש לציין כי קנדה ישראל סייגה את הבטחותיה בהסכמים עליהם חתמו הרוכשים וציינה כי "השיווק הוא של זכות עתידית רעיונית לדירה מוצעת, ככל שתאושר התב"ע למגורים וככל שיהיו מספיק יחידות דיור. ככל שלא תאושרנה מספיק יחידות דיור, החברה התחייבה להעניק לרוכש זכויות שוות ערך לשימושי משרדים. יצוין כי המכירה היא סופית", הסבירה החברה בדוח הכספי לשנת 2016.

כך או כך, כרגע דחתה הוועדה המקומית גם את שימושי המגורים המוצעים וגם את שימושי המשרדים, ונראה שהחברה תיאלץ להגיש תוכנית שונה במתכונת מצומצמת יותר.

מקנדה ישראל נמסר בתגובה: "מצער שבשל שיקולים פוליטיים מקומיים ולקראת הבחירות הקרבות, מוסיף ראש עיריית רמת השרון להתנגד לכל מיזם משמעותי לפיתוח עירו... לרבות התנגדות למתחם פי גלילות, תוך ניסיון לקידום תוכנית מתאר להגבלת הבנייה בעיר, תוכנית שנדחתה על הסף.

"תוכנית רמת השרון החדשה המקודמת על ידינו היא תוכנית שבשל היקפה וחשיבותה האסטרטגית היא בסמכות הוועדה המחוזית ולא בסמכות הוועדה המקומית. בימים אלה אנו מצויים בשלבי תיאום תכנון עם צוות התכנון בוועדה המחוזית. אזור השרון מיועד ע"י גורמי התכנון הארציים כאזור המועדף למגורים ברבי קומות, כחלק מהצורך לענות על צורכי שוק הדיור. מתחם אלקו הוא המועמד המתבקש לראש סדר העדיפויות במימוש כוונות תכנוניות אלה.

"יש להצר על כך שבשל רצונה של העירייה לשמר אופי כפרי לרמת השרון, מתנהלת הוועדה המקומית בצורה לעומתית, המנסה לתקוע מקלות בגלגלי ההליך התכנוני של כל מיזם מקרקעין במקום להירתם לקידום מתואם של התוכניות שיאושרו בסופו של דבר בהובלת הוועדה המחוזית. גם במתחם גלילות נתקלנו בהתנהלות זו, וגם שם לא מתאפשר לוועדה המקומית לעצור את הפיתוח.

"ראש העיר רמת השרון יהיה בוודאות אחד מאורחי הכבוד בגזירת הסרטים בטקס הנחת אבן הפינה למגדלי רמת השרון הצעירה".