להב אל.אר רוכשת 5 מרכזי קניות בגרמניה ב-14.5 מיליון אירו

שווי החברה של אלי להב ואיליק רוז'נסקי הגיע לכ-80 מיליון שקל, לאחר זינוק שנתי של 60% במניה

אלי להב / צילום: איל יצהר
אלי להב / צילום: איל יצהר

חברת להב  אל.אר, שבשליטת אלי להב (53.4%) ואיליק רוז'נסקי (24.3%), הפועלת בתחום הנדל"ן המניב בגרמניה והאנרגיה הסולארית בארץ, מרחיבה את פעילותה בשוק הגרמני. החברה דיווחה היום (ג') כי חברת בת (75%) שלה השלימה עסקה לרכישת 5 מרכזי קניות בסביבת פרנקפורט בתמורה לכ-58 מיליון שקל (14.5 מיליון אירו).

שטחם של המרכזים, הממוקמים על 36.5 דונם, עומד על 9,745 מ"ר והם מושכרים לרשתות סופר מרקט גרמניות, ביניהן netto ,rewe ,lidl ו-aldi לתקופות ממוצעות של 7 שנים. הסכמי השכירות מניבים שכ"ד שנתי של 1.07 מיליון אירו (תשואה של כ-7.6%). שיעור התפוסה בנכסים עומד על 100%. עם השלמת הרכישה החברה תחזיק ותנהל 11 מרכזי מסחר בגרמניה.

לצורך השלמת העסקה, החברה הבת של להב קיבלה הלוואה ל-5 שנים בתנאי נון-ריקורס (ללא זכות חזרה ללווה) בהיקף של 8.8 מיליון אירו בריבית קבועה של כ-1.6% לשנה והחזר קרן של 2.5% לשנה. יתרת ההשקעה (כ-5.7 מיליון אירו) מומנה באמצעות ההון העצמי של החברה. בלהב ציינו כי הנכסים שנרכשו הינם חלק מהאסטרטגיה שלה לרכוש נכסים מסחריים עם שוכרים חזקים, בהסכמים לטווח ארוך והלוואות לזמן ארוך בריבית קבועה.

האנליסט שהקפיץ את המניה

העסקה האחרונה מצטרפת לארבע עסקאות רכישת נכסים מסחריים נוספות בגרמניה שבוצעו בסוף 2016 ובמהלך הרבעון הראשון של 2017, בהיקף של כ-20 מיליון אירו. שוויה של להב בבורסה הגיע לכ-80 מיליון שקל, לאחר עלייה של 60% במניית החברה בשנה האחרונה.

לפני כחודשיים המליץ האנליסט שי ליפמן מווליו בייס לקנות את המניה ונקב במחיר יעד של 1.67 שקלים, ולאחר ההמלצה זינקה המניה בעשרות אחוזים וכעת היא נסחרת סביב מחיר היעד שהציב ליפמן. בין השאר ציין ליפמן כי "לחברה יש מספיק מזומנים כדי להמשיך ולהרחיב את פעילותה ואנו מצפים שכך תעשה".