הכול התחיל ביום ראשון שעבר, כאשר ברשת הופצו דיווחים לפיהם ויטאליק בוטרין, יוצר מטבע האת'ריום - מטבע וירטואלי הדומה לביטקוין - נהרג בתאונת דרכים. הכותרות זעקו כי תעשיית המטבעות הווירטואליים "בצרות צרורות".

הידיעה, שכל קשר בינה לבין המציאות היה דמיוני בהחלט, גרמה לתגובת שרשרת: בשעות בהן הופצה צנח ערך האת'ריום: מ-330 דולר למטבע ושווי שוק כולל של 30.4 מיליארד דולר, לשער של 285 דולר למטבע ושווי שוק כולל של 26.5 מיליארד דולר - ירידה של כ-13%. זאת רק כשבוע וחצי לאחר שהמטבע הגיע לשיא של כל הזמנים ב-12 ביוני, כשהשער שלו היה 407 דולר למטבע ושווי השוק הכולל של כל מטבעות האת'ריום הזמינים היה 37.6 מיליארד דולר.

בוטרין מיהר להפריך את השמועה והעלה לטוויטר תמונה שלו מחזיק את המקבילה שלו לעיתון של היום וכתב: "עוד יום, עוד שימוש לבלוקצ'יין". מהר מאוד חזר ערך המטבע שפיתח לעלות - אך אז חזר לרדת, מגמה שנמשכת כבר שבוע שלם. כנראה שעצם ההבנה כי בניגוד לביטקוין, שזהות ממציאו אינה ידועה, האת'ריום מזוהה עם יוצר ו"מנהל" עם שם ופנים, גרמה למשקיעים לאבד את האמון בו. זאת למרות שמרגע תחילת הפעילות של המטבע, לבוטרין אין יותר שום שליטה עליו, וסביר להניח שהמטבע יתקיים הרבה אחרי מותו - אם רק יהיה מי שימשיך לסחור בו אחרי התנודות הפראיות של השבוע האחרון.