מלונות יוקרה בבטן האדמה: כך נראה טרנד תיירותי לוהט חדש

אם גם לכם יש חשק לפעמים לעזוב הכול ולהסתגר באיזו מערה כשאתם משאירים את כל המודרניזציה מאחוריכם - שאתם לא לבד ■ אחד הטרנדים הכי חמים כיום בענף המלונאות הוא אירוח במערות ■ קבלו הצצה בווידאו

מלון מערה / צילום: בוקינג.קום
מלון מערה / צילום: בוקינג.קום

אחד הטרנדים הכי חמים כיום בענף המלונאות הוא אירוח במערות, כמוהן תוכלו למצוא פזורות במדינות שונות בכל העולם כשהעלות ללילה יכולה להגיע לאלפי שקלים.

האירוח במערה, כך מספר איל סגל מאתר השוואת המלונות הוטלס קומביינד, הוא ללא חלונות ואור טבעי וללא אפשרות קליטה לטלפון הנייד - מה שיכול להועיל למי שרוצה להבטיח שהחצי השני שלו יתנתק מהצצות במכשיר, ויתמקד רק בו. חלק מהחדרים נמצאים בעומק של יותר מ-200 מטר מתחת לפני הקרקע וללא תשתיות, כשמים לשתייה ורחצה מועברים לחדר על ידי צוות המלון. כמו כן, מקובל להשאיר את קירות חדרי האירוח חשופים במראה אבן טבעית כדי להגביר את האותנטיות.

מבדיקת מחירים וריכוז חוות דעת שערך האתר עולה כי הציונים שנותנים האורחים למערות השונות גבוהים מאוד. לדוגמא, למעלה מ-1,500 אורחים נתנו ציון ממוצע של 9.9 למערה סקסטנטיו (Sextantio) הממוקמת בסמוך לעיירה מאטרה (Matera) בדרום איטליה. המלון כולל 18 מערות שהיו מיושבות במשך יותר מ-2,500 שנים. בהקמת המלון לא בוצעו שינויים במתווה המערות המקורי ונוסף עיצוב מינימלי כדי לא לפגוע בחלל המקורי. תוספות העיצוב הקלות והמפוארות כוללות נרות השוכבים בין הסלעים, אחים מחממים ואמבטיות חרס מקרמיקה. המחיר ללילה זוגי בחודשי הקיץ הוא 2,228 שקל.

בצרפת, מלון המערה רוצ'ס (Les hautes roches) ברמת אירוח של 4 כוכבים, כולל 14 חדרים החצובים בצוק עוד מהמאה ה-18. המערה מנוהלת על ידי מנזר סמוך, המפעיל מסעדה המגישה מנות שף מסורתיות אך נועזות . אורחים שבכל זאת יצאו לאוויר הפתוח, יזכו לנופים מרשימים וגם למסלול גולף. המלון קיבל מהאורחים ציון 8 והעלות ללילה זוגי היא 915 שקל.

באנטליה, בטורקיה נתנו מאות האורחים שביקרו במלון המערה אזורה סוויטס (Azure suites) את הציון המושלם 10. כל המערות במלון כוללות מיני בר וחדר אמבטיה פרטי, חימום ונעלי בית. פעילויות נוספות בסביבת המערה הם טרקים, רכיבה על סוסים ועל אופניים. מחיר המערות מפתיע ביחס לטרנד שנחשב ליוקרתי, כשעלות חדר זוגי היא 179 שקל ללילה.