הוקפאה תוכנית להרחבת קלקיליה: "תהפוך החיים בכפ"ס לגיהנום"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בירך על הקפאת התכנית להרחבת קלקיליה: "לתוכנית היה פוטנציאל להכפיל את אוכלוסיית קלקיליה ולהפוך אותה למטרופולין פלסטינית לאורך כביש 6. זו תוכנית רעה מאוד לביטחון"

נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר
נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני החליטו הלילה להקפיא את התוכנית להרחבת העיר הפלסטינית קלקיליה, זאת חרף תמיכת שר הביטחון בתוכנית. בקבינט הוחלט כי על המועצה לביטחון לאומי ומשרד הביטחון "לקיים העמקות" לשרים על פרטי התוכנית, שעד אז לא תקודם.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בירך הבוקר (ה') על ההקפאה. בריאיון לגלי צה"ל אמר בנט כי "לתוכנית היה פוטנציאל להכפיל את אוכלוסיית קלקיליה ולהפוך אותה למטרופולין פלסטינית לאורך כביש 6. זו תוכנית רעה מאוד לביטחון שלהם, ולכן אני מאוד שמח שבלמנו את התוכנית. אין לנו אינטרס לאומי להקים עיר ענקית לאורך כביש 6 - זה רע לישראל".

בנט הוסיף כי הוא תומך בהרחבת ערים פלסטיניות בשטחי A ו-B, וכי "מקלקיליה יצאו אינספור מחבלים בשנה האחרונה". לדבריו, "קידום התוכנית היה הופך את החיים בכפר-סבא לגיהנום". 

שר השיכון והבינוי וחבר הקבינט יואב גלנט, שהתנגד לתוכנית, התראיין אף הוא ואמר כי "רצף פלסטיני על מישור החוף הוא דבר שנוגד את האינטרס הביטחוני הישראלי. התוכנית היא דבר נכון, אבל לא על מישור החוף".

יוסי דגן, ראש המועצה המקומית שומרון והמתנגד הקולני ביותר לתוכנית בקרב הנהגת המתנחלים, בירך על ההחלטה והוסיף: "אני קורא לראש הממשלה להשלים את המהלך ולהוריד את התוכנית ההזויה הזו לחלוטין מסדר היום. זה הזמן לחזור לתנופת בנייה בירושלים וביו"ש".