מסתמן: מועד מכרז "אור ים" של החברה לפיתוח קיסריה יידחה

לטענת החברה מדובר בבקשה שהגיעה מצד חברות הנדל"ן בשל לוח זמנים דחוק ■ יזמים: הרקע לדחייה המחלוקת של הקרן עם רמ"י

הפרסומת לקרקע / צילום: שלומי יוסף
הפרסומת לקרקע / צילום: שלומי יוסף

החברה לפיתוח קיסריה צפויה לדחות את מועד המכרז לשיווק הקרקע בשכונת אור ים באור עקיבא. לטענת החברה מדובר בבקשה שהגיעה מצד חברות הנדל"ן בשל לוח זמנים דחוק. אלא שלדברי יזמים שהתעניינו בהגשת הצעות לרכישה, הרקע לבקשות הוא הכרזתה של רשות מקרקעי ישראל כי לא תיתן היתרי בנייה עד להסדרת מחלוקות כספיות עם החברה לפיתוח קיסריה.

כזכור, לפני שבוע הודיעה לרמ"י ליזמים המתעניינים ברכישת הקרקעות שמציעה החברה לפיתוח קיסריה בשכונת אור ים, כי החברה טרם הגיעה להסכמות עימה בנוגע לתנאי העברת הזכויות בקרקע, לרבות תשלום חובות עבר ועדכון דמי החכירה בגין חכירת הקרקע מהמדינה. רמ"י אף הזהירה יזמים כי לא תיתן הסכמתה לביצוע עבודות פיתוח ובנייה בקרקע. מנגד, אמרו בחברה לפיתוח קיסריה, כי הם פועלים כחוק וכי ימשיכו בשיווק הקרקע כרגיל.

אלא שהאזהרות של רמ"י עשו את שלהן, ויזמי נדל"ן שמתעניינים בקרקע חוששים להעמיד הצעות כספיות לרכישתה בשלב זה, בטרם הוסדרה המחלוקת עם רמ"י - ומועד הגשת ההצעות, שהוא כעת 8 באוגוסט, צפוי להידחות.

תגובת החברה לפיתוח קיסריה: "לאור ההתעניינות הרבה ולאחר שעשרות חברות יזמיות וקבלנים רכשו את מסמכי ההזמנה, החברה קיבלה פניות ממספר חברות ציבוריות בבקשה להאריך את מועד הגשת ההצעות כך שיוכלו לאשרן בדירקטוריונים במהלך חודש אוגוסט. החברה בוחנת את הבקשות ותעדכן בהמשך במידה שתחליט להאריך את מועד ההגשה.

"בנושא דמי החכירה, חשוב לנו להבהיר כי כל ההתנהלות בנושא זה בין רמ"י לקרן אינה נוגעת ליזמים והיזמים לא יידרשו לשאת בעלויות נוספות בקשר לכך מעבר להתחייבויותיהם כלפי החברה במסגרת הסכמי הפיתוח.

"שכונת אור ים זוכה להתעניינות רבה מצד היזמים, הן לאור המחסור בקרקעות זמינות לבנייה למגורים בשוק החופשי, והן בשל הסכם הפיתוח עם עיריית אור עקיבא, המבטיח שכל התשתיות והפיתוח ייעשו על ידי החברה לפיתוח קיסריה, כך שעבודות התשתית והפיתוח יהיו תואמות לקצב אכלוס השכונה, בניגוד למתרחש במקומות רבים בארץ".