זמנית: הפרסום ברדיו "כאן" ייעשה במערכת של שפ"מ

למרות התיקונים, המערכת שבחר התאגיד עדיין לא מסוגלת לתת מענה הולם לשיבוץ ולפיקוח על פעילות הפרסום העמוסה בערוצי הרדיו שלו - וזכיינית הפרסום טרגט ספיריט מבקשת לעשות שימוש זמני במערכת של זכיין הפרסום של רשות השידור

הפרסומות אולי חזרו לשידורי הרדיו של תאגיד השידור הציבורי "כאן", אך מערכת שיבוץ הפרסומות שבעטייה לא שודרו פרסומות ברדיו במשך חודשיים רחוקה מלספק את הפונקציות הנדרשות. מגבלה זו מחייבת בינתיים את זכיין הפרסום של התאגיד למצוא פתרונות באופן עצמאי.

ל"גלובס" נודע כי טרגט ספיריט, בעלת הזיכיון לשיווק הפרסום של התאגיד, המנוהלת על-ידי אורי נצר, תשתמש במערכת שיבוץ הפרסומות של שפ"מ (זכיין הפרסום לשעבר של רשות השידור) שבבעלות אברהם פרחי. השימוש במערכת יהיה זמני עד מציאת פתרון סופי לתקלה במערכת שבחרה "כאן". בשלב זה לא ברור מי ישלם עבור המערכת.

לפני כחודשיים, כששידורי "כאן בהרצה" יצאו לדרך, התברר כי במערכת שבחר התאגיד לצורך שיבוץ פרסומות קיימת תקלה שאינה מאפשרת את השיבוץ בפועל. מדובר במערכת חדשה של התאגיד, שלא נעשה בה שימוש בעבר.

עד תחילת הפעילות של התאגיד שווק זמן האוויר של רשות השידור באמצעות שפ"מ, שהחזיק מערכת שיבוץ פרסומות משלו. לפרחי ולרשות השידור הייתה מערכת יחסים מורכבת, ואנשי התאגיד לא ששו לתת לו דריסת רגל בניהול החדש - וודאי לא לרכוש ממנו את מערכת פרסום.

את זמן הפרסום של "כאן" נבחרה לשווק טרגט ספיריט מקבוצת טרגט מרקט, ומנהלי המכרז הקפידו שלזכיין לא יהיה קשר או אפשרות השפעה על בחירת מערכת הפרסום שאמורה להתממשק לשידורי התאגיד - אף שהוא זה שיפעיל אותה.

כך, במקום להשתמש במערכת קיימת, בחרו בתאגיד זכיין שהתאים מערכת של ניהול פרסום בטלוויזיה למודל של רדיו. יום לפני העלייה לאוויר נערך פיילוט של 5 דקות פרסום. הפיילוט התרסק, והוחלט שלא לעלות לאוויר עם מערכת מקרטעת.

במשך חודשיים ניסו בתאגיד למצוא פתרון לתקלה, ואכן לפני כשבועיים החלו לשבץ פרסומות באופן מסחרי. אבל נראה כי גם כעת המערכת רחוקה מלמלא את כל הפונקציות הנדרשות לצורך פעילות פרסום כה דחוסה ולחוצה. לכן העדיפו לשלב בעיקר קמפיינים פשוטים, שאינם מורכבים מהרבה ורסיות.

בעיה נוספת שהתעוררה נובעת מכך שהמערכת אינה מאפשרת להציג למפרסם דוח הזמנה מול שיבוץ, מה שעלול לעורר בעיות תשלום מצד מפרסמים שדורשים הוכחות לשיבוץ בפועל.

נראה כי בטרגט העדיפו שלא להמתין לתיקונים נוספים של התאגיד ולנסות להציל את מה שאפשר מהאפשרויות לשווק את הפרסום ובחרו להשתמש במערכת של פרחי עד לתיקון התקלה. זאת לאחר שהשבתת הפרסום למשך חודשיים הביאה לאובדן הכנסות משמעותי שעומד על-פי ההערכות על כ-12 מיליון שקל.