ראש עיריית רמת-גן לשעבר, צבי בר, הגיש בקשה לחנינה

בר בן ה-81 הורשע בשוחד ומרצה עונש מאסר של 3 שנים ■ עורכי דינו: "נסיבותיו האישיות המיוחדות ובעיקר גילו המבוגר צריכים להביא לשחרורו לאלתר מהמאסר"

צבי בר / צלם: יוסי כהן
צבי בר / צלם: יוסי כהן

ראש עיריית רמת-גן לשעבר, צבי בר בן ה-81, שהורשע בשוחד ומרצה עונש מאסר של 3 שנים, הגיש היום (ב') בקשת חנינה לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין.

באמצעות עורכי הדין נבות תל-צור ואלינור אלכס ממשרד רם כספי, כותב בר לנשיא ראובן ריבלין כי נסיבותיו האישיות המיוחדות של בר ובעיקר גילו המבוגר צריכים להביא לשחרורו לאלתר מהמאסר. בר מבקש את רחמי הנשיא.

לפי הבקשה, הסעיף המאפשר לנשיא לחון אסירים "הוא דבר החקיקה היחיד במדינת ישראל הנותן מעמד משפטי למוסד הרחמים".

בדצמבר האחרון נתן בית המשפט העליון גושפנקה לפסק הדין המרשיע בפרשת בר, שהיא אחת מפרשות השחיתות הקשות ביותר שהתרחשו אי-פעם בשלטון המקומי בישראל. שופטי העליון עוזי פוגלמן, יצחק עמית ונעם סולברג דחו פה-אחד את מרבית חלקי ערעורו של צבי בר, ראש עיריית רמת-גן לשעבר, על הכרעת הדין של שופט המחוזי בתל-אביב, צבי גורפינקל, שהרשיע את בר בלקיחת שוחד בהיקף של כ-1.8 מיליון שקל. נוסף לכך נגזרו על בר מאסר על-תנאי, חילוט וקנס בסך 800 אלף שקל.

עם זאת, העליון קיבל חלקית את ערעורו של בר בן ה-81 על העונש שנגזר עליו והפחית את תקופת מאסרו ל-3 שנות מאסר בלבד, לעומת 5.5 שנים בכלא שגזר עליו המחוזי, זאת בשל גילו המבוגר ומצבו הרפואי.

השופט סולברג אף העלה תהיות באשר למנהג לשלוח עבריינים זקנים דוגמתו של בר לשנים ארוכות מאחורי סורג ובריח, והציע לכנסת לחוקק חוק שיאפשר לנקוט נגדם ענישה אלטרנטיבית, דוגמת זו שבה נוהגים בקטינים.