חברת eSense מנס ציונה תחבור ליצרנית קנאביס בארה"ב?

שתי החברות ישתפו פעולה בפיתוח ובשיווק קו חדש של מוצרים ■ מנכ"ל אסנס, חיים כהן: "ההסכם יוביל לגידול בהכנסות ולהזדמנויות נוספות לחברה"

קנאביס / צילום: שאטרסטוק
קנאביס / צילום: שאטרסטוק

חברת eSense-Lab מנס ציונה, הפועלת בשוק הקנאביס הרפואי, הודיעה היום על הסכם הבנות עם יצרנית קנאביס מארה"ב. בתגובה לדיווח טיפסה היום מניית אסנס ב-18.2% במסחר באוסטרליה. המניה ננעלה במחיר של 0.26 דולר אוסטרלי, שמשקף לחברה שווי שוק של 16 מיליון דולר אוסטרלי (כ-45 מיליון שקל).

אסנס הונפקה לראשונה בבורסה האוסטרלית בפברואר האחרון, כאשר גייסה 3.5 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 0.2 דולר. כלומר, מאז ההנפקה אסנס רושמת תשואה חיובית של 30%. עם זאת, המניה כבר נסחרה במחיר גבוה משמעותית מהנוכחי, כשהגיעה מספר שבועות לאחר ההנפקה למחיר של כ-0.55 דולר.

ההסכם עליו דיווחה היום אסנס נחתם עם חברת Wild Rogue Extracts מאורגון, שמוגדרת כחברת בוטיק בתחום, ומייצרת שמן קנאביס. ההסכם קובע שאסנס והחברה מארה"ב ישתפו פעולה בפיתוח ושיווק של קו חדש של מוצרים מבוססי Cannabidiol, שיכללו בין השאר שמנים ותרכיזים, תמיסות ועוד. לפי הודעת אסנס, ההסכם מרחיב את דריסת הרגל שלה בשוק הקנאביס הקמעונאי בארה"ב, שהיקפו כ-4.5 מיליארד דולר וצפוי לצמוח ל-6.1 מיליארד דולר ב-2017.

"אנחנו מרוצים מאוד להמשיך את התרחבות הייצור ופיתוח המוצרים שלנו בצפון אמריקה", מסר מנכ"ל אסנס, חיים כהן. "ההסכם מדגיש את ההתלהבות סביב פרופילי הקנאביס הרפואיים הייחודיים שלנו ואת היישומים הנרחבים שמתאימים למוצרינו. ההסכם יוביל לגידול בהכנסות ולהזדמנויות נוספות לחברה, ואנו מצפים ליחסים ארוכי טווח עם השותפים שלנו".

המרוץ לסידני

אסנס היא אחת ממספר חברות ישראליות שנסחרות בבורסה של אוסטרליה, וביניהן בין היתר חברת הטכנולוגיה אודיופיקסלס, חברת הסייבר אלסייט ופלואנס (לשעבר אמפסי), שמספקת פתרונות בתחום המים. מאז דצמבר 2015 הצטרפו יותר מ-10 חברות ישראליות לבורסה האוסטרלית, מרביתן ב"דלת אחורית" - כלומר, באמצעות מיזוג הופכי לתוך שלד בורסאי קיים, ולא באמצעות הנפקה ראשונית רגילה.

הבורסה האוסטרלית (ASX), הממוקמת בעיר סידני, נחשבת למרכזית גם במונחים עולמיים, ומדורגת בעשירייה הראשונה בעולם מבחינת גודלה, עם מניות רבות וסחירות גבוהה. ASX היא הבורסה התשיעית בגודלה בעולם מבחינת שווי השוק של החברות הנסחרות בה, וחברות שביצעו הנפקות ראשוניות שם, גייסו כ-29 מיליארד דולר ב-2014-2016 (בשנים אלה נרשמו למסחר באוסטרליה 359 חברות חדשות). כיום נסחרות ב-ASX כ-2,200 מניות של חברות שונות.

מניית אסנס
 מניית אסנס