משרד המשפטים ישלם 1.5 מיליון ש' ליום ספורט בוינגייט

ל"גלובס" נודע כי בספטמבר צפוי משרד המשפטים לפנק את כלל עובדיו ביום ספורט בוינגייט בעלות גבוהה ■ ההתקשרות בין משרד המשפטים למכון אושרה כספק יחיד, ללא מכרז

פעולות רווחה, ימי כיף וגיבוש לעובדים הם עניין חיובי ומקובל כמעט בכל ארגון. בשנים אחרונות יש אפילו תחרות בין פירמות עורכי הדין הגדולות - מי מוציאה את העובדים לחופשות יותר אטרקטיביות בארץ ובחו"ל, או מי מזמינה את הלהקות והזמרים הפופולריים ביותר להופעה בפני עורכי הדין ושאר עובדי הפירמה.

לעומת זאת, במגזר הציבורי, שחי על כספי ציבור, פעולות הרווחה לעובדים הן על-פי רוב סולידיות יותר ופחות מנקרות עיניים. אבל ממידע שהגיע לידי "גלובס" עולה כי גם משרד המשפטים החליט לאחרונה להוציא סכומי כסף משמעותיים לצורך יום כיף של עובדיו. מתברר כי כסף ציבורי לא חסר כשמגיעים לפעילויות כאלה גם במשרדי הממשלה.

לפי מידע שהגיע לידי "גלובס", בחודש ספטמבר הקרוב צפוי משרד המשפטים לפנק את כלל עובדיו ביום ספורט במכון וינגייט. ממסמכי ההתקשרות בין משרד המשפטים לבין מכון וינגייט שהגיעו לידינו עולה כי העלות הכוללת של יום הספורט לעובדי משרד המשפטים היא 1.49 מיליון שקל.

עוד מתברר כי ההתקשרות בין משרד המשפטים למכון וינגייט אושרה כספק יחיד (ללא מכרז) בנימוק שמכון וינגייט הוא היחיד היכול לספק את השירותים הנדרשים בעבור פעילות זו. זאת לאחר שלטענת משרד המשפטים נבחנו 7 גופים נוספים (מרכז קוסל בירושלים, ספורטק רעננה, ספורטק תל-אביב, ספורטק כפר-סבא, מרכז ספורט הדר יוסף וכפר הנוער אשקלון) שלא התאימו לדרישות.

בנימוקי ההחלטה של משרד המשפטים על שכירת שירותי מכון וינגייט נאמר, בין היתר, כי "בהחלטת הנהלת משרד המשפטים נקבע כי ייערך יום ספורט עבור כלל יחידות ועובדי המשרד ביום 29 בספטמבר 2017, אליו יגיעו עובדים מכלל רחבי הארץ. ראוי לציין כי במשרד מועסקים מעל 4,000 עובדים. לצורך קיום יום הספורט המשרדי במתכונת שנקבעה, יידרשו מספר רב של מגרשי משחקים לביצוע פעילות ספורטיבית המונית תחרותית, אתר פעילות רווחה/חברתית משרדתית וכן אולמות להרצאות מקצועיות. עלות האירוע נקבעה על-פי 3,000 משתתפים - 425 שקל למשתתף, כך שעל כל משתתף נוסף, אם יהיו כאלה, ישלם משרד המשפטים תוספת".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "ההתקשרות עם מכון וינגייט נעשתה בהליך מסודר ושקוף, על-פי כל הכללים והאישורים המקובלים והנדרשים. הצעת המחיר היא בהתאם לכמות המשתתפים הצפויה (כ-3,000 איש). העלות למשתתף היא במסגרת התעריף המצוין בהוראת התכ"מ (תקנון כספים ומשק בשירות המדינה. ח',מ') לכנס ארצי (425 שקל למשתתף)".

עוד נמסר: "יום הספורט יתקיים במתכונת של יום מלא, מהשעה 8:00 בבוקר ועד השעה 16:00 אחר-הצהריים, והוא יכלול על-פי התכנית פעילויות רבות ומגוונות אשר תתקיימנה בו-זמנית במתחמים רבים בשטח המכון, פתוחים וסגורים, בליווי של גורמי המכון. ההתקשרות כוללת שימוש בבריכת השחייה, כאשר במהלך היום תתקיימנה תחרויות".

במשרד המשפטים מציינים כי המחיר של 1.49 מיליון שקל "כולל שימוש במתקני הספורט, חניה, שירותי הסעדה, מרצים, סדרנים ואבטחה, במה והגברה, שימוש באמפי-תאטרון לצורך הופעה, ליווי מקצועי מטעם גורמי המכון ועוד".

המשרד אישר גם כי הוא מתעתד להתקשר בנפרד עם אמן וכן לרכוש בנפרד בקבוקי מים ושירותי צילום והסעות, והדגיש כי "כלל העלויות לא צפויות לעבור את הסכום המרבי למשתתף, כפי שצוין בהוראת התכ"מ".

72 אלף שקל להופעה של סנדרסון

ממכון וינגייט נמסר בתגובה: "במסגרת פעילות יום הספורט לעובדי משרד המשפטים יתקיימו הרצאות שונות בנושאי פסיכולוגיה, ספורט ותזונה נכונה, אותן יעבירו מרצים מצוות המרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט, וכן יתקיימו אירועי ספורט שונים לרבות בבריכה האולימפית (מוגבל לשעתיים בלבד) וכן הדרכות יוגה והליכה בריאותית. בנוסף, יתאפשר למשתתפים לעבור בדיקות רפואיות במרכז לרפואת ספורט ולקבל הדרכה בריאותית. שרותי הסעדה, הפקת האירוע וריהוט, הצללת המתחמים, חולצות וכובעים יסופקו ביום האירוע, באמצעות ספקים חיצוניים, עבור המכון".

לדברי מכון וינגייט, בנוסף, "לטובת האירוע יעמיד מכון וינגייט צוות של 31 מעובדי המכון ביניהם עובדי מחלקת האירועים במכון, עובדי ניקיון, מצילים ומפעילי מתקנים, מדריכים, מרצים, בודקים במרכז הרפואי ועוד. נוסף עליהם, מכון וינגייט שוכר באמצעות ספקים חיצוניים שבעה סדרנים ומאבטחים, כ-35 אנשי תוכן, הפקה ותפעול ועוד כ-20 שופטים ומפעילי תחרויות ספורט".

אגב, גם בשנה שעברה מצא משרד המשפטים את מכון וינגייט כמתאים ביותר לביצוע יום ספורט. ההתקשרות אז אושרה בהיקף של 1.053 מיליון שקל, עבור 2,000 משתתפים. אז, בנוסף להתקשרות עם וינגייט - התקשר משרד המשפטים גם עם חברת הפקות בסכום של 72,540 אלף שקל בעבור הופעה של הזמר דני סנדרסון. בשנה שעברה אף הודיע משרד המשפטים כי ביום הספורט תצומצם קבלת קהל במספר יחידות אותן מפעיל המשרד.

יש לציין כי התקשרות בהיקף כזה עם משרד המשפטים, לאירוע שנמשך 8 שעות בלבד, מהווה מרכיב משמעותי מאוד בעבור המכון ושקולה ל-1.6% מההכנסות השנתיות המדווחות שלו.

כזכור, במארס האחרון אושר בכנסת חוק מכון וינגייט ("הצעת חוק המכון הלאומי למצוינות בספורט"), במסגרתו "הולאם" המכון ועבר באופן רשמי לידי המדינה. כתוצאה מכך זוכה המכון למעמד לאומי וייהנה מתקצוב בחוק. המדינה תתחייב לשלם עשרות מיליוני שקלים להסדרת המקרקעין של המכון, ובנוסף סוכם כי ימחקו חובות המכון הנאמדים בכ-20 מיליון שקל.