בית ההשקעות פסגות חובר לחברת הפינטק TipRanks

יכניס את הביג דאטה ולמידת המכונה לניהול ההשקעות ■ המערכת המפותחת עתידה לבצע ניתוח כמותי מתקדם שיסייע בקבלת החלטות השקעה

ברק סורני / צילום: גיא חמוי
ברק סורני / צילום: גיא חמוי

בית ההשקעות פסגות, בניהול ברק סורני, הודיע על שיתוף-פעולה תחום ניהול ההשקעות עם חברת הפינטק TipRanks, במסגרתו שני הצדדים "יפתחו מערכת בינה מלאכותית תומכת ניהול השקעות", כפי שהסבירו בהודעתם על שיתוף-הפעולה.

לדברי סורני, "תחום הפינטק מתפתח בשנים האחרונות בקצב מהיר, וגוף פיננסי שלא יידע לשלב חדשנות וטכנולוגיה בכל תחומי פעילותו - לא יוכל לשרת את לקוחותיו באופן הטוב ביותר"

על-פי הודעת החברות, אופי שיתוף-הפעולה הוא בהקמת מיזם משותף עם חברת הפינטק, ש"כולל פיתוח מערכת ניתוח כמותי לשוק המוסדי שתתבסס על טכנולוגיה חדשנית של למידת מכונה וביג דאטה" בפסגות, בית ההשקעות הגדול במשק.

עוד מסרו החברות כי הן מקוות כי "המערכת תסייע למנהלי ההשקעות בפסגות בקבלת החלטות השקעה ובאיתור השקעות אטרקטיביות, אשר יתבססו על מודלים סטטיסטים ואסטרטגיות השקעה מתקדמות שיפותחו באמצעות המערכת"

טיפרנקס, שהחלה לפעול ב-2012, פועלת בתחום המחקר המבוסס מידע פיננסי כגון עסקאות בעלי עניין, ניתוח סנטימנטים, דירוגי אנליסטים ובלוגרים והרכב נכסי קרנות גידור. מנכ"ל החברה הוא אורי גרינבאום.

ככל שהצדדים יטמיעו את המערכת האמורה בפסגות, טיפרנקס תורשה להציע אותה לגופים מוסדיים אחרים ברחבי העולם. בפסגות מציינים כי "את שיתוף-הפעולה עם חברת טיפרנקס הוביל מנהל תחום החדשנות בפסגות, עידן בן-נאים".