אגד תפצה נוסע ב-4,100 שקל על איחורים שיטתיים באוטובוס

בית המשפט הגדיר את התביעה כ"שליחות ציבורית" ■ כינה את הגנת אגד כטענות "של האדם השבע"

אגד תפצה נוסע ב-4,100 שקל בגין איחורים שיטתיים באוטובוס, כך פסק בית המשפט לתביעות קטנות בהרצליה, שאף הגדיר את התביעה כ"שליחות ציבורית".

התביעה הוגשה בגין איחורים באוטובוסים בעיקר בירושלים ובהרצליה. התובע מפרט 23 מקרים בהם האוטובוס של אגד איחר משמעותית או לא הגיע. אגד טענה להגנתה כי ירושלים היא "עיר קשה לניהול תנועתי לאור ריבוי האירועים המתקיימים בה". לאור טענת התובע לנזקים שנגרמו לו עקב האיחורים (הפסד שעות עבודה ושינוי בתכניותיו לאור ההמתנה) טענה אגד כי התובע יכול היה להקטין את הנזק "כך למשל יכול היה התובע להשתמש במוניות בכל מקרה ומקרה".

בפסק הדין, התייחס השופט גלעד הס לעובדה כי לפי תנאי הרישיון שלה מצופה כי אגד תעמוד בזמנים "היה ולא עשתה כן יש והיא תישא באחריות הנובעת מהפרת הנהלים התקנים והתקנות". עוד קבע כי אמנם ירושלים היא עיר קשה אולם לא דובר היה על איחור בודד אלא על איחורים שיטתיים. "אני סבור שעל הנתבעת להפנים כי זמן הציבור אינו הפקר וכי עליה לעשות את כל המאמצים על מנת שהציבור הנסמך על התחבורה הציבורית לא יעמוד בקור הירושלמי או בחום של יולי אוגוסט ויחכה לאוטובוס שלא מגיע".

השופט אף התייחס אל התביעה כאל שליחות ציבורית, כשאת טענת אגד כי התובע יכול היה לקחת מונית הוא הגדיר כטענה "של האדם השבע" כשעלות נסיעה באוטובוס עולה 5.90 שקל לעומת 25 שקל לפחות במונית - סכום שלא מצוי בכיסו של כל אחד. בסופו של דבר פסק כי אגד תשלם 3,500 שקל כפיצוי על האיחורים ועוד 600 שקל הוצאות משפט (ת"ק 55931-02-17).