העליון קבע סופית: לא יהיה דיון נוסף בקמפיין "שוקה"

בסוף אפריל קיבל העליון את ערעור חברת איי.די.איי ביטוח ישיר נגד פסק הדין של בית המשפט המחוזי, שהורה להוריד מהאוויר את קמפיין הפרסום ההומוריסטי בכיכובה של שני כהן

שני כהן, 9 מיליון / צילום: מתוך הקמפיין
שני כהן, 9 מיליון / צילום: מתוך הקמפיין

תמה ונשלמה סופית המלחמה המשפטית על "קמפיין שוקה": נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, דחתה היום (א') את הבקשה לדיון נוסף שהגישה לשכת סוכני הביטוח על פסק הדין שניתן בנושא.

נאור לא קיבלה את הטענה לפיה בפסק הדין נקבעו הלכות חשובות אשר יש לקיים בהם דיון נוסף, דחתה את הבקשה ופסקה כי לשכת סוכני הביטוח תשלם הוצאות בסך 10,000 שקל.

כזכור, בסוף אפריל קיבל העליון את ערעור חברת איי.די.איי ביטוח ישיר נגד פסק הדין של בית המשפט המחוזי, שהורה להוריד מהאוויר את קמפיין הפרסום "שוקה" בכיכובה של שני כהן. העליון קבע כי יש להתיר את פרסומו, מאחר שמדובר בקמפיין הומוריסטי. בפסק דין ארוך ומפורט קבעו שלושת השופטים כי האופן בו הוצגו סוכני הביטוח הוא תיאור כוזב עובדתי, אלא שמדובר במצג פרודי הנעשה על דרך ההגזמה, כך שאין חשש שהצרכן הסביר יתייחס לדברים ברצינות.

בפסיקתו הפך בית המשפט העליון את פסיקת בית המשפט המחוזי, שקבע כי 9 מיליון תיאלץ להיפרד מהקו הפרסומי נגד הסוכן הדמיוני "שוקה". עם קבלת פסק הדין במחוזי, בחברה הודיעו מראש כי לא יקבלו את ההכרעה ויערערו עליה לעליון.

כבר עם היוודע החלטת השופט הוגשה בקשה לעיכוב ביצוע, אך היא נדחתה. ב-9 מיליון החליטו אז להסתכן ולהעלות מחדש את הקמפיין, תוך ביצוע התאמות לרוח פסיקת שופט המחוזי, שקבע כי עיקר הפגיעה בסוכני הביטוח היא סביב הצגתם כנהנתנים ומאותגרים טכנולוגית.

גם בלשכת סוכני הביטוח לא קיבלו בקלות את הכרעת העליון וביקשו לערער על הפסיקה. עתה, כאמור, מקיץ הקץ על המלחמה, לא ייערך דיון נוסף בנושא, ו-9 מיליון תוכל להמשיך בקו הפרסומי הרגיל שלה, אם תרצה.

ביטוח ישיר ונושאי המשרה בה יוצגו בהליך בידי עורכי הדין גיורא ארדינסט, רן שפרינצק, נעמה ארליך ואריק ברנאייזן ממשרד ארדינסט, בן-נתן, טולידאנו ושות'.