הסכם קיבוצי מפנק במנורה מבטחים - זה מה שיקבלו העובדים

בין שאר ההטבות: העלאת שכר מצטברת של עד 13%, בונוסים, השתתפות בתשלומים על גני ילדים וקייטנות ועוד

חברת הביטוח מנורה מבטחים מצטרפת לחברות ביטוח גדולות אחרות וחתמה על הסכם קיבוצי עם העובדים שמיוצגים ע"י ההסתדרות. 1,500 עובדי מנורה מצטרפים לכלל ביטוח, מגדל, AIG, הפניקס ושירביט שעובדיהן כבר חתומים ונהנים מהסכם קיבוצי.

במסגרת ההסכם, שיהיה תקף עד לסוף שנת 2020, שורת הטבות ושדרוגים לעובדים, ובינהם העלאת שכר מצטברת של עד 13% שתחולק בחלקה באופן דיפרנציאלי ותתקיים בארבע פעימות, בונוס שנתי, הגדלת שכר המינימום בחברה ל-6,000 שקל בחודש, קרן השתלמות לעובדים בוותק מעל שנה, הגדלת ימי החופשה, ימי בחירה, שיפור בתעריף יום ההבראה, תוספות שונות לעובדים לילדים בגיל הרך ועוד.

על ההסכם חתמו היום יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל חברת מנורה מבטחים מוטי רוזן. הפעימה הראשונה של העלאת השכר בשיעור של 4% בממוצע תשולם בסמוך למועד חתימת ההסכם ותתן עדיפות משמעותית לבעלי השכר הנמוך בחברה ובעלי הוותק הגבוה. שלוש הפעימות שלאחריה יהיו בשיעור 3% כל אחת יהיו תלויות בביצועי החברה. הפעימה האחרונה של העלאת השכר תביא בחשבון את העובדים אשר טרם קיבלו העלאת שכר דיפרנציאלית קודם לכן.

בנוסף להעלאות השכר הוסכם כי עובדי החברה יקבלו כבר בשנה הראשונה להסכם בונוס שנתי שיחולק באופן דיפרנציאלי, ובשאר שנות ההסכם יקבלו עובדי החברה בונוס באם החברה תעמוד ביעדי הרווח שהוגדרו מראש.

עם החלת ההסכם, מספר ימי החופשה בחברה יהיה מ-12 ימים בשנה לעובדים בעלי הוותק הנמוך ביותר ועד ל-23 ימי חופשה לעובדים בעלי ותק של תשע שנים ומעלה. בנוסף לימי החופשה כל עובד זכאי לשני ימי בחירה בשנה וימי חופשה בגין אירועים מיוחדים (נישואים, הולדת ילד וכיוב'). תשלום על ימי מחלה יינתן החל מהיום הראשון בערך של 100% לעובדים קבועים, והעובדים אף יהיו זכאים לשני ימי הצהרה בשנה. בנוסף, ההסכם מסדיר פיצוי לעובדים בגין קריאות פתע. עוד שופר התעריף של ימי ההבראה: לעובדים קבועים בעלי ותק של עד שש שנים הוגדל התעריף ל-424 שקל ליום ועד ל-500 שקל לעובדים להם ותק של 13 שנים ומעלה.

עוד קובע ההסכם, כי עובדים קיימים בעלי ותק של שנתיים ומעלה יקבלו קביעות עם החתימה על ההסכם ועובדים חדשים יקבלו מעמד של קביעות בחברה בתוך שלוש שנים. בהמשך לכך, ההסכם מסדיר מתן קדימות למועמדים פנימיים בתהליכי איוש משרות, ומנגד מסדיר מנגנונים שונים ומשותפים להנהלה, להסתדרות ולוועד העובדים בכל הקשור לסיום העסקת עובדים.

החל מוותק של שנה, תיפתח לכל עובד קרן השתלמות שההפרשות אליה יהיו בגובה 2.5% ע"ח העובד ו-2.5% ע"ח המעסיק. עם קבלת מעמד של קביעות בחברה יגדל שיעור ההפרשות מצד המעסיק ל-7.5%. העובדים יקבלו השתתפות בהוצאות עבור ארוחת צהריים, והשתתפות בתשלום לגני ילדים וקייטנה של 300-350 שקל לילד. 

בתחום הרווחה, הוסדר כי גובה השי שיקבלו העובדים בפסח ובראש השנה יעמוד על 500 שקל בכל חג. תקציב הרווחה לכלל עובדי החברה יעמוד על כ-5.7 מיליון שקל בשנה, והוא ינוהל באמצעות ועדה משותפת להנהלה ולוועד. תקציב הרווחה כולל בין היתר נופשים משפחתיים לעובדי החברה, ימי גיבוש וימי כיף.