קמטק תשלם לרודולף האמריקאית 13 מיליון ד' על הפרת פטנט

מנכ"ל קמטק: "אנו בטוחים שהטכנולוגיות שלנו לא מפרות את הפטנטים של רודולף, אבל החלטנו שהאינטרס שלנו הוא לסגור את הפרק הזה"

אחרי יותר מעשור של תביעות והליכים משפטיים, חברת הטכנולוגיה קמטק הגיעה להסכם פשרה מול רודולף האמריקאית (Rudolph Technologies). ההסכם יעלה לקמטק  13 מיליון דולר, ויבוא לידי ביטוי בדוחותיה הקרובים - לרבעון השני - אחרי שבשנים קודמות כבר הפרישה קרוב ל-15 מיליון דולר.

מדובר בהליך ארוך ומפותל, שהחל בשנת 2006, אז הגישה חברת אוגוסט (שבהמשך נרכשה על-ידי רודולף) תביעה נגד קמטק בגין הפרת פטנט הנוגע לבדיקה ויזואלית של פרוסות סיליקון. בהמשך תבעה קמטק את רודולף.

בשנים קודמות כבר פסקו בתי משפט אמריקאיים לטובתה של רודולף. לאחר מכן התקבל ערעור שהגישה קמטק נגד פסיקות אלה, אולם ההליכים בין הצדדים נמשכו ובדוחות 2016 רשמה קמטק הפרשה של קרוב ל-15 מיליון דולר, לאחר פסיקת ביהמ"ש בנושא.

הסכם הפשרה שנחתם כעת קובע כי הצדדים יימנעו מטענות הדדיות, מאפשר לקמטק להמשיך למכור את מוצריה הנוכחיים והעתידיים - ללא טענות להפרת פטנט מצדה של רודולף - ומעניק לרודולף זכויות לאחד מהפתרונות שמציעה קמטק.

רפי עמית, מנכ"ל קמטק ומבעלי השליטה בה, מסר כי "למרות הביטחון בכך שהטכנולוגיות שלנו לא מפרות את הפטנטים של רודולף, אחרי יותר מעשור של ויכוחים עם רודולף החלטנו שהאינטרס שלנו הוא לסגור את הפרק הזה בחיי החברה, ולגבש הסכם סופי בפרשה".

עוד הוסיפו בקמטק, כי הסכם הפשרה מפנה משאבים ניהוליים ופיננסיים רבים שאותם דרש העיסוק בפרשה, והוא יאפשר לה להתמקד בפיתוח עסקיה. ההערכות הן כי העלות השנתית שגבתה הפרשה מקמטק עמדה על כ-2.5-3 מיליון דולר. בסוף הרבעון הראשון של השנה היו בקופת קמטק כ-24 מיליון דולר, ובקרוב היא צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון השני.

קמטק היא יצרנית מערכות בדיקה לתחום הייצור, הנשלטת על-ידי פריורטק, ומנייתה, הנסחרת גם בבורסת נאסד"ק שבארה"ב, קפצה בשנה האחרונה בכ-85%, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-660 מיליון שקל. בתחילת חודש יוני הגיעה המניה לרמת שיא, שממנה נחלשה בקרוב ל-30%.

לפני פחות משבועיים עדכנה קמטק כי חתמה על הסכם מחייב עם קרן הון סיכון פרטית משנגחאי שבסין, מקבוצת Principle Capital, למכירת חטיבת ה-PCB שלה תמורת עד 35 מיליון דולר - עיקרם (32 מיליון דולר) ישולמו במזומן במועד סגירת העסקה, והיתרה (3 מיליון דולר) תותנה בביצועי הפעילות הנרכשת בשנת 2018.

השלמת העסקה מותנית בקבלת אישורים שונים, וצפויה במהלך הרבעון השלישי של השנה. חטיבת ה-PCB של קמטק מייצרת מערכות בדיקה לתעשיית המעגלים המודפסים. כל אנשי חטיבת ה-PCB צפויים לעבור לחברה החדשה, כולל פעילות המחקר והפיתוח, שתמשיך לפעול מישראל עם הצוות הישראלי.

בסיכום 2016, הכנסות פעילות ה-PCB של קמטק עמדו על כ-30 מיליון דולר והיוו כ-28% מהכנסותיה השנתיות של קמטק.

מניית קמטק
 מניית קמטק