אחת השאלות שנשאלות היום על-ידי מי שעוסק בחקירות פרשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו שרה, היא אם הסכם עד המדינה המתגבש עם ארי הרו, ראש סגל ראש הממשלה לשעבר, נועד לחזק את הראיות בפרשות שכבר נחקרות - או שמא יוליד המידע שמספק הרו חקירה של פרשה חדשה. ככל הידוע עד כה, רוב המידע הבעייתי הקשור בנתניהו שבידי הרו נוגע לתיק 2000, העוסק בשיחות ראש הממשלה נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס.

לפי החשד, נתניהו הבטיח למוזס לקדם את החוק לצמצום השפעתו של החינמון "ישראל היום" המתחרה ב"ידיעות אחרונות", בתמורה לסיקור אוהד ב"ידיעות".

הרו מסר עדות בתיק 2000, לאחר שבמכשיר האייפון שלו נמצאו ההקלטות של חלק מהשיחות שניהלו נתניהו ומוזס. הרו גם נכח בחלק מהפגישות. המשטרה חושדת כי הרו ביצע, לבקשת נתניהו, כמה פעולות שנועדו לבדוק את האפשרות לממש את הסיכומים שאליהם הגיעו או חתרו נתניהו ומוזס.

אם הרו יביא ראיות לכך שנתניהו אכן התחיל להוציא לפועל את מה שסוכם לכאורה בינו לבין מוזס, הן יכולות להיות שיקול מכריע בהחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, אם לזמן את נתניהו לשימוע לפני העמדה לדין בפרשה, אם לאו.

 

הרו מסר מידע גם בנוגע לתיק 1000, שבמסגרתו נחקר החשד כי נתניהו עבר על החוק בקבלו טובות הנאה ומתנות יקרות-ערך, כגון סיגרים ואלכוהול, מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר.

בנוסף, לפי מידע שבידי "גלובס", הרו עשוי למסור למשטרה מידע לא רק על יחסי נוני מוזס-נתניהו, אלא גם על יחסי נתניהו ושאול אלוביץ', בעל השליטה בחברת בזק. גורם המקורב להרו אמר היום (ד') ל"גלובס": "אם ארי הרו יפתח פה על אלוביץ', הוא עשוי לסבך עוד יותר את אלוביץ', החשוד בקבלת דבר במירמה בפרשת בזק. הרו מכיר טוב מאוד את מערכת היחסים הקרובה בין נתניהו לאלוביץ' ויודע הרבה מאוד דברים שאחרים לא יודעים. כולם מדברים על מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר בהקשר של אלוביץ' - אבל מהרו הוא צריך לחשוש".

אלוביץ', נדגיש, שולל את הדברים הללו. עורכי דינו, ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, מסרו בתגובה: "מדובר בקשקוש גמור. אלוביץ' כלל אינו מכיר את ארי הרו ומעולם לא דיבר איתו".

הרו (44), המתגורר במודיעין ואב ל-4 ילדים, עלה לארץ מארה"ב בילדותו. הוא מונה לראש הסגל במשרד ראש הממשלה במארס 2014, במקומו של גיל שפר. מאוחר יותר הוא שימש גם כממלא-מקומו של מנהל לשכת ראש הממשלה עד מארס 2015, אז עזב את הלשכה. בדומה לשפר, ובניגוד לעובדים אחרים בלשכה, הרו היה מקורב לשרה נתניהו, והיחסים בין השניים היו טובים.

ביולי 2016 נחקר הרו בחשד שפעל בניגוד עניינים בזמן שהועסק בתפקידו הציבורי. החשד המרכזי שנחקר בעניינו של הרו שבניגוד להצהרה שמסר בהסדר ניגוד העניינים עליו חתם עם כניסתו לעבודתו כראש הסגל של נתניהו, על כך שהוא מוכר חברה שהייתה בבעלותו - הרו המשיך להחזיק בה, ליהנות מרווחיה ואף לקדם את ענייניה במסגרת תפקידו הציבורי.

לפני כחצי שנה הודיעה המשטרה כי היא ממליצה להעמיד את הרו לדין בגין עבירות שוחד, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע והלבנת הון, זאת מאחר שהתגבשה תשתית ראייתית נגדו.

מעניין לציין כי הרו - שעשוי לחתום בקרוב על הסדר עד מדינה - מיוצג בידי עו"ד רועי בלכר.

אותו בלכר, שייצג את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשיותיו, העניק ראיון לתוכנית "עובדה" בינואר 2014 - ראיון שדחף את שולה זקן לחתום על הסדר עדת מדינה, שבמסגרתו העידה נגד אולמרט. באותו ראיון אמר בלכר כי זקן מסר גרסה שקרית בפרשת הולילנד - התבטאות שהכעיסה את מזכירתו לשעבר של אולמרט והביאה אותה לפנות נגד פטרונה לשעבר.

עדותה של זקן הובילה להרשעתו של ראש הממשלה לשעבר אולמרט, שיוצג בידי עו"ד בלכר. במקרה הנוכחי עשוי עד המדינה שמייצג בלכר (הרו) לסבך את ראש הממשלה נתניהו.