אלאור אזריה לא יערער לעליון; יבקש מהרמטכ"ל הקלה בעונש

בניגוד להצהרות עורך דינו יורם שפטל, "החייל היורה" החליט שלא לערער על החלטת שופטי בית הדין הצבאי לערעורים לדחות את ערעורו ולהותיר את הרשעתו בהריגה בעינה ■ ייכנס לכלא ב-9 באוגוסט

אלאור אזריה לא יגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון על הרשעתו בהריגה ועל העונש של שנה וחצי מאסר שנגזר עליו. בעצה אחת עם משפחתו החליט היום (ה') אזריה שלא לערער על החלטת שופטי בית הדין הצבאי לערעורים בקריה בתחילת השבוע לדחות את ערעורו ולהותיר את הרשעתו בהריגה בעינה.

משמעות ההחלטה היא שאזריה ייכנס לכלא ב-9 באוגוסט ויתחיל לרצות את עונשו. אזריה צפוי להגיש לרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, בקשה לקיצור העונש.

החלטת אזריה שלא לנסות ולערער התקבלה בניגוד להצהרות עורך דינו, יורם שפטל, שביקש לערער לעליון.

ביום ראשון התבטא הרמטכ"ל ואמר כי "אם יבחר סמל (מיל') אזריה להגיש בקשה להקלה בעונש, היא תישקל בכובד-ראש, תוך בחינת מכלול השיקולים הנוגעים בדבר ומתוך מחויבותי אך ורק לערכי צה"ל, ללוחמיו ולמשרתיו".

אזריה, שכונה "החייל היורה", הורשע על-ידי בית הדין הצבאי בהריגתו של המחבל עבד אשריף בחברון ב-24 במארס 2016, בעת שזה שכב פצוע על הארץ. כן הוא הורשע בהתנהגות בלתי הולמת. בית הדין הצבאי התחשב במצבו של אזריה ובנסיבות החריגות של הזירה שבה פעל - וגזר עליו עונש קל יחסית שנה וחצי מאסר בלבד בגין הרשעתו בהריגת המחבל. כן הוטלה על אזריה שנת מאסר על-תנאי. ההחלטה התקבלה בדעת רוב, כאשר שופט מיעוט, ששמו לא הוזכר בגזר הדין, סבר כי יש להחמיר יותר בעונשו של אזריה ולהעמידו על בין 30-60 חודשי מאסר.

מנגד, התביעה הצבאית הגישה ערעור על עונשו של אזריה. התביעה ביקשה מבית הדין הצבאי לערעורים להחמיר בעונשו של אזריה כך שיעמוד על בין 3-5 שנים - כפי שביקשו מהליך העיקרי. לחלופין ביקשו הפרקליטים לקבל את עמדת שופט המיעוט בתיק, שרצה להטיל על אזריה עונש של בין שנתיים וחצי ל-5 שנות מאסר.

אזריה ערער באמצעות עו"ד שפטל על הרשעתו בהריגה ועל העונש. הערעור נדחה על כל חלקיו.