החל מהיום: אגד תפעיל 25 אוטובוסים חשמליים בחיפה ובקריות

מדובר בפרויקט ראשון מסוגו בישראל, שלצורך הפעלתו נחנך היום מסוף טעינה חשמלי במתחם אגד בקריית חיים

בטקס חגיגי שהתקיים הבוקר (ב') בחיפה, השיקו שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ; השר להגנת הסביבה, זאב אלקין; ראש עיריית חיפה, יונה יהב; יו"ר קק"ל, דני עטר; ויו"ר אגד, אבי פרידמן; את ראשית הפעלתם של אוטובוסים חשמליים באשכול של קווי שירות בעיר חיפה. מדובר בפרויקט ראשון מסוגו בישראל, שלצורך הפעלתו נחנך היום מסוף טעינה חשמלי במתחם אגד בקריית חיים.

כניסתם לשירות של האוטובוסים החשמליים נעשית במסגרת מדיניות כוללת שמובילה ממשלת ישראל לשילוב טכנולוגיות של אנרגיה חלופית, חשמל וגז טבעי, בתחבורה הציבורית בישראל. במסגרת זו נבחר אגד במסגרת קול קורא שפרסם המשרד להגנת הסביבה, לפני כשנה וחצי, לרכישת 25 אוטובוסים חדשים מונעים בחשמל, במימון משותף עם הקרן הקיימת לישראל והמשרד להגנת הסביבה, כחלק ממהלך משותף רחב-היקף, "קק"ל לנשום", במסגרתו העמידה קק"ל השקעה בהיקף של כ-340 מיליון שקל לטובת פרויקטים יחד עם משרד הגנת הסביבה.

האוטובוסים החשמליים יופעלו באשכול קווים אחד, בעיר חיפה, במסגרת מיקוד מאמצים לאומי להפחתת מזהמים בעיר חיפה.

הכנסתם של האוטובוסים החשמליים לקווי השירות הוא שלב נוסף במאמצים במבצע אגד בתחום השמירה על איכות הסביבה. בשנה האחרונה נכנסו לפעילות אוטובוסים עם מנועי יורו 5 ויורו 6, המהווים כיום יותר ממחצית מצי האוטובוסים באגד. בנוסף הוסבו אוטובוסים עם מנועי יורו 3 באמצעות התקנת 350 מסנני חלקיקים אשר יחד עם צעדים נוספים מביאים לכך שכ-80% מצי האוטובוסים של אגד נמצא היום ברמת התקינה הגבוהה ביותר הנדרשת.