הארות לימים אפורים

הרמטכ"ל עשה טעות בעניין אזריה; וגם: מה תעשה עכשיו ג'ודי ניר-מוזס-שלום?

הרמטכ"ל גדי איזנקוט עשה טעות לא קטנה כאשר הבטיח לשקול בכובד-ראש הקלות בעונש של אלאור אזריה, החיל האמיץ שהרג מחבל שכבר ממילא היה שלושת רבעי מת. הילד של המדינה כבר קיבל הטבות בלי סוף, הן בכתב האישום וגם בפסק הדין שהקל עליו מאוד.

העונש שקיבל אלאור אזריה הוא מזערי. הטעות של איזנקוט הייתה שאמר את הדברים במהלך הדיון בערעורו של ההורג. בכך הוא בלבל את ההליך המשפטי, ובמיוחד את הפרקליט המבולבל ממילא שפטל, שעשה עניין גדול מאד מאמירת הרמטכ"ל. מיותר.

לשחרר את אזריה (מאמו)

עכשיו נותר לראות אם אלאור יהיה לבד בכלא, או שאמו תמשיך להיות דבוקה אליו. לפי דעתי הלא רפואית, את הקשר הזה אפשר לנתק רק באמצעות ניתוח מורכב מאוד, שייתכן שיהיה ההקלה הממשית בעונשו של אזריה.

המשפחה הנתבעת

על יוסי כהן, הפרקליט והיחצ"ן של משפחת נתניהו, הוטלה משימה חדשה: להגן על יאיר נתניהו בתביעת הדיבה שהגיש נגדו ארגון "מולד". למה אני אומר גם היחצ"ן? מכיוון שהוא חורג כל הזמן ממה שנדרש מעורך דין. הוא כבר יותר יחצ"ן מאשר משפטן. הוא הפנים והקול של בני משפחת נתניהו. לא רק ביבי ושרה, עכשיו גם יאיר. משפחה נתבעת, חוץ מאבנר (בינתיים).

אבנר, אני מבין, משרת ביחידה לוחמת, ואינו נוהג להשתמש במיליארדרים שאביו ואמו מלחכים את פנכתם כדי לזכות בפירורים מעושרם. אולי אבנר הוא הנתניהו שיציל את כבודה הרמוס של המשפחה הזאת? אם הוא באמת הצליח להינצל מהמלתעות החינוכיות של הוריו, זה כשלעצמו ייחשב לו להישג עצום.

מחפשת ראש ממשלה

היום נודע על הפרידה של ג'ודי שלום-ניר-מוזס וסילבן שלום. האמת שהפרידה מסילבן לא צריכה כנראה להפתיע. ג'ודי הכריזה עליו כמה פעמים שיהיה ראש הממשלה. פתאום הוא כבר אפילו לא שר. הוא אדם רגיל, שבמושגים של ג'ודי ושכמותה זה די כלום. אפס. אויר.

אז אולי היא לא צריכה אותו? מה גם שבחוץ יש גברים שבהחלט צריכים את מה שלג'ודי יש להציע בשפע, ואולי את אחד מהם היא כן תצליח להביא אל ראשות הממשלה?