פריגו מכרה את כימאגיס ל-SK Capital ב-110 מיליון דולר

הרוכשת, SK Capital מארה"ב, מתמקדת במגזר הפארמה ובכימיה, ולפי נתוניה היא מנהלת נכסים בשווי כ-1.9 מיליארד דולר ■ פריגו עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון

מתברר כי הציפיות של שוק ההון מחברת התרופות פריגו   היו נמוכות מדי, והחברה עקפה באופן משמעותי את תחזיות האנליסטים ברבעון השני של השנה. פריגו גם העלתה את תחזיות הרווח הנקי המתואם לשנת 2017.

במקביל לדוחות עדכנה פריגו על הסכם למכירת עסקי ה-API (ייצור חומרי הגלם) שלה בישראל - למעשה מדובר על פעילות כימאגיס ברמת חובב - תמורת 110 מיליון דולר.

ל"גלובס" נודע כי הרוכשת היא SK Capital מארה"ב, המתמקדת במגזר הפארמה ובכימיה, ולפי נתוניה היא מנהלת כיום נכסים בשווי של למעלה מ-1.9 מיליארד דולר. 

פריגו נסחרת במקביל בבורסות ניו-יורק ותל-אביב בשווי 9.5 מיליארד דולר, אחרי ירידה של 20% במנייתה מתחילת השנה. ברבעון השני של השנה, פריגו רשמה הכנסות של כ-1.2 מיליארד דולר, ירידה של 7.7% לעומת הרבעון המקביל, אך גבוה בכ-60 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים.

בתחום הפעילות המרכזי, הבריאות לצרכן באמריקה, ההכנסות הסתכמו ב-605 מיליון דולר, ירידה של 4% מהרבעון המקביל. תחום הבריאות לצרכן בשוק הבינלאומי רשם הכנסות של 377 מיליון דולר, ירידה של 9.4%, ומכירות תרופות המרשם ירדו ב-13.4% ל-240 מיליון דולר.

בהשוואה לרבעון המקביל, פריגו צמצמה את ההפסד הנקי ב-87% ל-70 מיליון דולר. בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, פריגו רשמה רווח נקי מתואם של 175 מיליון דולר, ירידה של 5.4%. הרווח הנקי המתואם למניה הסתכם ב-1.22 דולר, 29 סנטים מעל תחזיות האנליסטים.

פריגו מעדכנת כלפי מעלה את התחזיות השנתיות שלה, ומצפה לרווח נקי מתואם של 4.45-4.7 דולר למניה, לעומת התחזיות הקודמת שעמדה על 4.15-4.5 דולר. התחזית המעודכנת כבר כוללת הפחתה של כ-5 סנטים שעסקי ה-API היו אמורים לתרום במחצית השנייה.

"אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאות בכל הסגמנטים ברבעון, שמשקפות את הביצועים החיוביים בכל עסקינו", אמר היום (ה') המנכ"ל, ג'ון הנדריקסון. הוא ציין כי פריגו מצפה להשיג חיסכון שנתי בעלויות של למעלה מ-130 מיליון דולר עד אמצע 2018, ולהתקדם בהחזרי החוב שלה כדי להגביר את הגמישות התפעולית ולשפר את המאזן.

עוד הוסיף הנדריקסון כי מכירת עסקי ה-API וכן מכירת פעילות הבריאות לצרכן ברוסיה שגם היא מבוצעת כעת, מהווה חלק מ"זיקוק" הפורטפוליו של פריגו. פעילות כימאגיס שנמכרת ב-110 מיליון דולר הגיעה לפריגו כחלק מרכישת אגיס הישראלית שהייתה בשליטת מורי ארקין, תמורת 818 מיליון דולר ב-2005. עיקר הפעילות של כימאגיס הוא ברמת חובב, אך יש לה גם פעילות מסוימת ביד-אליהו ובבני-ברק, וכן בארה"ב ובהודו, והיא מעסיקה מעל 300 עובדים.

פריגו נמצאת כיום בתקופת מעבר עד למינוי מנכ"ל שיחליף את הנדריקסון, שהודיע על פרישה אחרי כשנה בתפקיד. זאת בלחץ הקרן האקטיביסטית סטארבורד, שמנסה להוביל לשינויים בפעילות החברה.