הנפקת OPC: חזרה למחיר המינימום וגיוס של 398 מיליון שקל

בשלב הציבורי גייסה החברה כ-46 מיליון שקל ■ ההנפקה, בהובלת לאומי פרטנרס, בוצעה לפי שווי של 1.25 מיליארד שקל "לפני הכסף"

חברת או.פי.סי אנרגיה תצטרף למועדון החברות הציבוריות שמניותיהן נסחרות בבורסה של תל-אביב, לאחר שהשלימה את ההנפקה שלה ביום חמישי.

החברה גייסה 398 מיליון שקל לפי מחיר המינימום שעמד על 12.50 שקל למניה, כש-352 מיליון שקל גויסו ממשקיעים מוסדיים וכ-46 מיליון שקל בשלב הציבורי. ההנפקה, בהובלת לאומי פרטנרס, בוצעה לפי שווי של 1.25 מיליארד שקל "לפני הכסף".

נזכיר כי בשלב המוסדי זכתה החברה לביקושים ערים והמחיר נסגר על 13.70 שקל למניה אולם החלטת ועדת הריכוזיות השבוע, בראשותה של הממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, להמליץ למנוע מעידן עופר, בעל השליטה ב-OPC, להשלים את עסקת "צומת" (הקמת תחנת כוח באזור קריית גת) ולהפוך ליצרן החשמל הפרטי הגדול ביותר בישראל, טרפה את הקלפים ואילצה את החתמים לדחות את השלב הציבורי ולפתוח מחדש את המכרז המוסדי.

בהנחה שרשות החשמל תאמץ את המלצת הוועדה, תטורפד העסקה שבה רוכשת OPC את הזכויות להקמת תחנת כוח "הצומת", הממוקמת סמוך לצומת פלוגות, לייצור חשמל בגז טבעי בהספק של כ-400 מגוואט.

על פי תשקיף ההנפקה של OPC, תמורת הנפקת המניות אמורה הייתה לשמש "את החברה במימון פעילותה השוטפת ופעילות הפיתוח של החברה, ובעיקרה להעמדת ההון הנדרש לפרויקט צומת".

OPC, שאותה מוביל המנכ"ל גיורא אלמוגי, עוסקת בהקמה והפעלה של תחנות כוח פרטיות בישראל והינה חברת בת של איי.סי פאואר הנמצאת בשליטת קנון הבורסאית.

כיום מפעילה OPC תחנת כוח במישור רותם, שבה היא מחזיקה ב-80%, בהספק של 466 מגוואט, והיא נמצאת בתהליך של הקמת תחנת כוח בחדרה בעלת כושר ייצור של כ-140 מגוואט (בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל), שאמורה להתחיל לפעול ב-2019. לצד אלה התכוונה החברה, כאמור, להקים את תחנת "צומת" ולהפעיל אותה החל מ-2021.