החשכ"ל לשעבר שוקי אורן: "ראש הממשלה חייב להיחקר!"

אורן בפוסט: "הניסיון לדה-לגיטימציה של ההפגנה מגוחך" ■ "זה לא תה לקשיש ולא קקי של קיה, זה ביטחון המדינה בידיים של תאבי-בצע"

שוקי אורן / צילום: איל יצהר
שוקי אורן / צילום: איל יצהר

החשב הכללי לשעבר של מדינת ישראל, שוקי אורן, תוקף היום (שבת) את הביקורת שנשמעת על ההפגנות שמתקיימות מדי מוצאי שבת מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וקורא לציבור להגיע ולהפגין גם הערב.

"מדוע שוב אהיה הערב בפתח-תקווה, ומדוע זה חשוב? פרשת הצוללות לא הייתה נחקרת אלמלא עיתונות חוקרת ולחץ ציבורי", כתב אורן בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו. "ראש הממשלה טרם נחקר בפרשת הצוללות. ראש הממשלה חייב להיחקר! זה לא תה לקשיש ולא קקי של קיה, זה ביטחון המדינה בידיים של תאבי-בצע", כתב אורן.

עוד כתב החשכ"ל לשעבר: "הוא (נתניהו) לא ידע? לא סביר, אבל נניח לרגע שזה נכון. הוא כבר יודע חודשים רבים ששמרון (עורך דינו ובן-דודו דוד שמרון - ש.נ) ייצג בניגוד עניינים מטורף את המספנות. האם הוא בעט בישבנו? לא. אם אדם ישר יודע שאיש אמונו מעל באמונו ומאחורי גבו פעל בנושא מרכזי למען אינטרס אישי - האם אותו איש ישר לא היה מעיף אותו לכל הרוחות? ראש הממשלה חייב להיחקר, והציבור חייב לדרוש", הוסיף אורן.

לדבריו, "הניסיון לדה-לגיטימציה של ההפגנה מגוחך. זו זכות בסיסית, בדיוק כמו הזכות הלגיטימית של אוהדי אזריה להפגין מול בית המשפט הצבאי. לא צריך לעשות לייק. לבוא!".

בימים האחרונים נמתחה ביקורת על ההפגנות מול ביתו של היועמ"ש לא רק מצידם של חברי הליכוד וסביבתו של ראש הממשלה, אלא גם מפי גורמים המזוהים עם המרכז והשמאל, לרבות חלק מהעיתונאים שסברו כי מדובר בהפעלת לחץ על גורמי האכיפה.