שחקן מעוף: בוול סטריט לא באמת מאמינים להצהרות טראמפ

ברמות השיא בהן מצויים המדדים בארה"ב, כבר נמצא התירוץ לתיקון ■ ברמת המדד הנוכחית, עלינו לקחת בחשבון אפשרות להמשך ירידה - כך ננהל את הפוזיציות

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

בסקירתנו האחרונה ציינו כי לאחר הירידה אל מתחת ל-1400 צפויה להגיע רגיעה קלה ותיקון בשוק, גם אם נקודתי, ולכן יש לבחור בדשדוש/עלייה קלה, תוך מתן דגש על מימוש מהיר.

החשיבות ניתנה לסגירה עם הגעה ליעד הרווח בשל עצבנות השוק - ולכן כבר ביום המחרת, עת קפץ המדד מעל 1400, ניתן וחייב היה לסגור האסטרטגיה (בתשואה מרשימה). מי שהמתין בשלישי כבר סגר בתשואה זניחה/מאופסת - אלא שמלכתחילה, עת האופציה נשחקה בשני לכ-100 שקל בלבד, לא הייתה סיבה לעשות כן.

על פניו, השוק המקומי סוער אבל עודנו בגישה לפיה טרם החל מהלך שלילי מובהק ומתגלגל. לא ניתן להתווכח עם שבירת 1400 - שכן זוהי עובדה מוגמרת, אלא שבקיזוז צניחת טבע אנו מקבלים מדד שלילי באופן מתון בהרבה. גם הפסימיים ביותר, דוגמתנו, ביחס לעתידה של מנית טבע  יתקשו לומר שאנו לא קרובים לתחתית המהלך האחרון בטרם ריבאונד מעלה גם אם סמלי. זו כמובן לא המלצת קניה, שכן לחברה בשלב זה אין כל אופק, אבל די בזה בכדי לספק תמיכה נקודתית למעוף - שבמידה ויפגוש בדשדוש מוול סטריט נקבל נפילה בסטיה.

זה נראה במבט ראשון שוול סטריט רחוקה משקט -  אלא שזוהי טעות לסבור כך, מאחר ובוול סטריט לא באמת מאמינים להצהרות טראמפ. תאמרו ובצדק, רגע, המדדים איבדו השבוע כ-2% רק בשל אמירותיו של הנשיא. אלא שזו בדיוק הנקודה - ברמות השיא בהן מצויים המדדים, כבר נמצא התירוץ לתיקון. ראינו את זה כבר לא פעם בשנה החולפת עם תירוצים קטנים שהובילו לירידה וחוזר חלילה, ואם כבר נשענים על מלחמה פוטנציאלית בין ארה"ב וצפון קוריאה-  האם מישהו באמת סבור שבמרחק נגיעה ממלחמה אטומית המדדים היו מגיבים בכזו אדישות?

אף אחד בניו יורק לא באמת מאמין לתזזיתיות של טראמפ ולכן פוטנציאל הירידה של המהלך האחרון מוגבלת ולא צריך להתייחס כלל לאפשרות לחימה בין הצדדים בשלב זה שאחרת אין בכלל מה להימצא בשוק בשום דרך או צורה.

מכאן המסקנה היא שברמת המדד הנוכחית היא 1360 עלינו לקחת בחשבון אפשרות המשך ירידה, אך גם השבוע פוטנציאל המהלך מוגבל - ולכן נבחר בפוזיציה שעלותה אפסית: קנית CALL 1370 חודשי; כתיבת CALL 1370 שבועי; כתיבת CALL 1380 שבועי; קניית CALL 1400 שבועי. היה והמדד מוסיף לאבד גובה האסטרטגיה למעשה חותמת באפס ולא נוצר כל נזק.

מעל 1365 האסטרטגיה כבר מטפסת לרווח נאה והמצב האופטימלי הינו בסביבות 1365-1372 - לא משום העלייה במדד, כי אם בשל הירידה בסטייה שתעשה שמות באופציות השבועיות - ובפועל תניב רווח אף מעבר לתנועת הדלתא. למי שמעוניין בניהול הפוזיציה בתרחיש ירידה, ישנה אפשרות לקדם הכתיבות בסטרייק וכך למעשה להבטיח עד רמת 1350 לערך רווח, כשמתחתיו פעם נוספת תיסגר הפוזיציה ללא הפסד אך גם ללא רווח.

אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.