עוד רבעון חזק לסאני; מנייתה זינקה 900% בשנה

משווקת הסמארטפונים שבשליטת יעקב לוקסנבורג (לוקסי) דיווחה על קפיצה של 120% ברווח הרבעוני ל-14.5 מיליון שקל ■ ברקע: השקת הגלקסי S8 וביטול מס הקנייה על טלפונים סלולריים

חברת סאני תקשורת, שנמצאת בשליטת חברת ההשקעות לפידות של יעקב לוקסנבורג (לוקסי), פרסמה היום דוחות חזקים לרבעון השני ולחצי הראשון של 2017. בתגובה, זינקה מניית החברה בכ-6% במהלך המסחר בבורסה, במחזור גבוה והשלימה זינוק של קרוב ל-900% בשנה. שווי החברה עומד היום על 540 מיליון שקל.

מצבה המשופר של סאני בולט על רקע ההיסטוריה הלא רחוקה שלה. לפני כשנתיים בלבד החברה (לשעבר סקיילקס) עברה הסדר חוב ענקי בהיקף של כ-1 מיליארד שקל, שכלל תספורת של לפחות 50%, ובעקבותיו הפכה לפידות לבעלת השליטה בחברה במקום הבעלים הקודם, איש העסקים אילן בן דב.

ההכנסות עלו ב-21%

סאני תקשורת, המשווקת את מכשירי הסמארטפון של סמסונג ואביזרים נלווים, רשמה עלייה של 21% בהכנסותיה ברבעון השני של 2017 לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-315 מיליון שקל. סאני נהנתה מההשקה המוצלחת של מכשירי סמסונג מסדרת S8 בחודש מאי והיא מציגה קפיצה של 85% במספר המכשירים שנמכרו החל מיום ההשקה, לעומת מכירות מכשירי S7 בתקופה המקבילה. החלטת שר האוצר, משה כחלון, על ביטול מס הקנייה על טלפונים סלולריים בחודש אפריל, תרמה אף היא לעלייה במכירות.

האשראי מהבנקים גדל

הרווח התפעולי של סאני קפץ ברבעון ב-130% לכ-30 מיליון שקל ובשורה התחתונה הציגה החברה גידול של 120% ברווח הנקי, שהסתכם ב-14.5 מיליון שקל. בסיכום החצי הראשון של השנה רשמה סאני, אותה מנהל משה פרי, גידול של 21% במכירות לכ-560 מיליון שקל, עלייה של 185% ברווח התפעולי לרמה של 53.7 מיליון שקל, ועלייה של 144% ברווח הנקי לכ-23 מיליון שקל.

במקביל לפרסום הדוחות, דיווחה היום סאני על הגדלת מסגרת האשראי בבנקים מ-250 מיליון שקל לכ-340 מיליון שקל, לצורך מימון פעילות רכישת המכשירים מסמסונג. פרי ציין היום כי "תוצאות השיא ברבעון השני מהוות המשך ישיר למגמת הצמיחה המואצת של סאני והן תוצאה של יישום תוכנית הצמיחה בחברה".

בחודש שעבר דיווחה סאני כי זכתה גם השנה במכרז של החשב הכללי במשרד האוצר לאספקת מכשירי סלולר מתוצרת סמסונג למשרדי הממשלה ועובדיהם. לפי תנאי המכרז, סאני תהיה הספק הבלעדי של מכשירי סלולר עבור עובדי משרדי הממשלה, לאחר שהצעתה דורגה ראשונה. סאני תספק להם את מכשירי הדגל של סמסונג, גלקסי S8 ו-S8 פלוס, למשך שנה, כאשר למנהל המכרז זכות להאריך את התקופה לשנה נוספת.