מנהלי הכספים לשעבר של השחקן ג'וני דפ חשודים בהונאה

השחקן מאשים את קבוצת Management בהפסדים של מיליוני דולרים

ג'וני דפ / צילום: רויטרס Mario Anzuoni
ג'וני דפ / צילום: רויטרס Mario Anzuoni

חוקרים פדרלים משלוש רשויות בממשל האמריקאי חוקרים חברת ניהול הוליוודית ידועה שאחד מלקוחותיה לשעבר, השחקן ג'וני דפ, האשים אותה בהונאה, לפי מקורות יודעי דבר.

מס ההכנסה האמריקני (IRS) ומשרד המשפטים בודקים במשותף חשדות להונאה ולהלבנת כספים שביצעה קבוצת Management, שהוקמה על ידי האחים ג'ואל ורוב מנדל. רשות ניירות הערך הפדרלית, SEC, בודקת בנפרד איך טיפלה חברה זו בכספים של ג'וני דפ.

דפ תבע את האחים מנדל בינואר השנה בדרישה לפיצוי של יותר מ-25 מיליון דולר על הונאה לכאורה ורשלנות מקצועית. האחים מכחישים את טענותיו של דפ ומכנים אותן "חסרות בסיס".

בראש חקירת מס הכנסה ומשרד המשפטים, שהיא בשלביה הראשונים, עומדת יחידת החקירות הפליליות של IRS, והיא מתמקדת כעת באלמנטים של העסקים של האחים מנדל עם ג'וני דפ. פרקליטיו של דפ נפגשו עם החוקרים הפדרליים, לפי המקורות.

חוקרים פדרליים בודקים בדרך כלל את האפשרות של הלבנת הון, כשהם עוקבים אחרי המסלול שעשו כספים שהופקעו לכאורה שלא כדין על ידי הצד הנחקר. "ב-30 שנות עסקים, שום לקוח נוכחי או מהעבר של החברה לא השמיע כל תלונה" על התנהגות לא הולמת מצדה, מלבד מר דפ", מסר פרקליט של קבוצת Management.

לפי מקור אחד, רשות ניירות ערך דרשה לפחות מאדם אחד להציג מסמכים בנוגע לחקירה זו.

דפ טוען בתביעתו שהאחים מנדל השקיעו מיליוני דולרים שלו במיזמים שבבעלות חלקית שלהם ושל קבוצת Management, מה שיוצר לפי התביעה ניגודי עניינים. החברה טוענת בתביעתה הנגדית שההאשמות הללו הן "אבסורד", וכי דפ פדה השקעה אחת כזו בסך 1.5 מיליון דולר ב-2008 ברווח, וגם השקעה נוספת, של פחות מ-450,000 דולר, הייתה רווחית.

ניהול עסקים כזה הוא לחם וחמאה בהוליווד. החברות הללו אחראיות להשקעה, תשלום חשבונות וטיפול בנושאי מס של שחקנים ומנהלי אולפנים אמידים. כמו חברת ניהול רבות כמוה, Management שומרת על פרופיל נמוך ונמנעת מפרסום רשימת הלקוחות שלה.

 

"לא הקשיב לאזהרות"

דפ טען בתביעתו שהאחים מנדל גרמו לו הפסד של עשרות מיליוני דולרים, צבירת חובות בסך של יותר מ-40 מיליון דולר ואובדן של נכסים משמעותיים.

האחים מנדל, שעבדו עם השחקן מ-1999 עד מארס 2016, טוענים בתביעתם הנגדית שהבעיות הכספיות של דפ הן תוצאה של בזבוזי יתר שלו ואי-הקשבה לאזהרות חוזרת ונשנות. הם טוענים להפרת אמון והונאה מצדו, ומוסיפים שהוא חי "חיים אנוכיים וחסרי אחריות" שעלו לו 2 מיליון דולר בחודש.

האחים טוענים שהם הזהירו וחזרו והזהירו את דפ שהוא לא יכול להרשות לעצמו את סגנון החיים שלו. הוא הגיב ב"נזיפות וקללות כלפי מנהלי העסקים שלו שהשמיעו את האזהרות והעצות", לפי התביעה שלהם. קבוצת Management תובעת מהשחקן 560,000 דולר בשכר טרחה שלא שולם, ופסיקה שלפיה כוכב הקולנוע לבדו אחראי למצבו הכספי. שתי התביעות תלויות ועומדות לפני דיונים.

דפ אמר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" באפריל שהרשלנות וההונאה של האחים מנדל, לא ההוצאה שלו, גרמו לו להפסיד עשרות מיליוני דולרים במשך יותר מעשר שנים.

דפ מאשים בתביעתו את האחים מנדל גם באי-תשלום מסים במועד על הכנסותיו במשך שנים, מה שהניב קנסות בסך של כ-8 מיליון דולר. האחים טוענים בתביעתם הנגדית שהם לא יכלו לשלם את כל מיסיו של השחקן מפני שהוא "בזבז סכומים גדולים של כסף, ולא נשארו לו די כספים לתשלום כל המסים שלו במועד".