סובלים מהחום? הנה שלל גאדג'טים שיעזרו להגיע לספטמבר

באוגוסט, חלק לא מבוטל מכוח הקנייה הפנוי לאמצעים שיצננו את האווירה, יחסכו בהוצאת אנרגיה אישית או לפחות יקלו על פעילויות הנופש, הספורט והפנאי

הקיץ מכה בנו השנה ללא רחמים. לא מדובר רק בתופעה מקומית - במקומות רבים ברחבי הגלובוס נוסקות השנה הטמפרטורות לשיא ומכבידות על הנופשים וגם על האומללים, שנשארו מאחור במקומות העבודה. במצב כזה מופנה חלק לא מבוטל מכוח הקנייה הפנוי לאמצעים שיצננו את האווירה, יחסכו בהוצאת אנרגיה אישית או לפחות יקלו על פעילויות הנופש, הספורט והפנאי. הנה כמה דוגמאות מבציר קיץ 2017.

בלנדר קוקטיילים אלחוטי

קוקטיילים קפואים הם דרך לצנן את להט הקיץ אבל לא תמיד אפשר למצוא שקע חשמלי - או ברמן זמין בסביבה לצורך בחישת המשקה, במיוחד על חוף הים, בעת טיול ברכב וכדומה. פיתרון מקורי מציע המוצר RocketBottle, שמריץ קמפיין באתר גיוס המימון קיקסטארטר. מדובר בשילוב בין בקבוק משקה לטיולים לבין בלנדר, שמוזן מסוללה נטענת. מנוע רב עוצמה וארבעה להבים, שמסתובבים במהירות של עד 18 אלף סיבובים לדקה, מסוגלים להכין בתוך שניות משקאות פירות ואפילו קוקטיילים כמו מרגריטה שדורשים גריסה אינטנסיבית של קרח. המוצר אמור להיות אטום מפני נזילות, קל לניקוי ולהכיל עד 650 מיליליטר של משקה. הסוללה הנטענת מספקת עד 20 "בחישות" על כל טעינה מלאה ושקע USB מאפשר להשתמש בה כדי לטעון מכשירים חיצוניים כמו טלפונים. עיצוב הבקבוק מאפשר להפעיל אותו במחזיק הכוסות של הרכב. המחיר למקדימים נע סביב 50 דולר והחברה שואפת להתחיל את המסירות בספטמבר.

מזגן IoT נייד

טרנד ה-IoT לא פוסח על העונה החמה ומה יותר מתאים לקיץ מאשר מזגן נייד, שמצויד בממשק אינטרנטי עם שליטה באמצעות סמארטפון. כמה מוצרים כאלה כבר מוצעים בשוק ואחד הבולטים שבהם הוא ה-Cool Connect מבית המותג האמריקני Frigidaire. זהו מזגן נייד בעוצמה מכובדת של 12 אלף BTU, שמעוצב בצורה גלילית ומאפשר לפזר את האוויר הקר ב-360 מעלות, כדי לצנן במהירות חדרים ביתיים. רכיב Wi-Fi וממשק אלחוטי מאפשרים למזגן ליצור קשר עם אפליקציה ייעודית, באמצעותה ניתן לתזמן את ההפעלה והכיבוי של המזגן, לבחור בתוכניות מיוחדות להפעלה בלילה וכדומה. המחיר באמזון כ-540 דולר ומי שמחפש אלטרנטיבות זולות יותר יוכל למצוא אותן במזגן נייד מקביל מבית Hisense הסינית. העיצוב יותר סטנדרטי, עוצמת הקירור מעט נמוכה יותר, אבל יש ממשק Wi-Fi מלא, עם חיבור לאפליקציות, והכל במחיר של 369 דולר בארצות הברית.

רובוט לניקוי בריכות

רבים חולמים להעביר את הקיץ ליד בריכה פרטית בווילה. אבל בריכות פרטיות יכולות להיות גם מטרד, במיוחד בכל הנוגע לתחזוקה וניקיון של עלים, חרקים וגורמי זיהום אחרים, שנושרים לבריכה. פתרון מקורי מספק "רובוט גריפה" סולארי שנקרא Skimdevil. המוצר מונע ישירות מאנרגיה סולארית באמצעות קולטים על חלקו העליון אולם הוא מצויד גם בסוללה נטענת, לצורך תפעול בשעות הלילה. טעינה מלאה מאפשרת למכשיר לנוע עצמאית במשך כ-7 שעות. את פעולת הרובוט ניתן לתכנת מרחוק באמצעות תקשורת בלוטות' לאפליקציה סלולרית, שמאפשרת תזמון מחזורי ניקוי, סוג וגודל הבריכה ועוד.

לחלופין ניתן לשלוט בתנועת הרובוט דרך הטלפון בזמן אמת. המכשיר גם מדווח לאפליקציה על מצב הטעינה, טמפרטורת המים, מזג האוויר וכו'. הוא מצויד בחיישני קרבה, בדומה לאלה של רובוטים-שואבים לניקוי ביתי, כדי לזהות אובייקטים בעייתיים ולעקוף אותם. המחיר עומד על כ-400 דולר בארצות הברית.

שעון חכם למטיילים

רוב השעונים החכמים מיועדים לשימוש יום יומי מתון. השעון החדש WSD-F20 של קסיו מותאם לצרכים של מטיילים וחובבי ספורט אקסטרים. השעון מצויד ברכיב GPS ובמסך צבעוני, שעליו ניתן להציג מפות בחדות גבוהה לצורך ניווט בזמן אמת. לחלופין ניתן לתכנת לתוכו מראש מפות לצורך ניווט ידני כדי לחסוך בחיי הסוללה. אפליקציה ייעודית מאפשרת להשתמש בשעון לצורך איסוף נתונים בעת פעילויות ספורטיביות שונות. המכלול כולל גם חיישנים למדידת לחץ למדידת לחץ ברומטרי וגובה מעל פני הים, מצפן דיגיטלי, ג'ירוסקופ ומד תאוצה. את הנתונים ניתן להציג באופן נוח על מסך הסמארטפון לצורך סיוע באימון/פעילות. החברה טוענת, שאיכות הפעולה עומדת בתקן צבאי, והשעון אטום מספיק לשחייה, אם כי לא לצלילה מקצועית. מחירו באמזון כ-500 דולר.