מגדל: רווחי הרבעון - 141 מיליון ש'; ההון העצמי 5.7 מיליארד ש'

הנתון המעניין בדוחות החברה הוא הדרישה לעיבוי הון של 900 מיליון שקל עד לשנת 2024; היקף הנכסים המנוהלים של החברה עלה ל-235 מיליארד שקל

שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי
שלמה אליהו / צילום: תמר מצפי

מגדל סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח לנקי של 141 מיליון שקל וזאת לעומת רווח של 20 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה רשמה מגדל רווח כולל לאחר מס של כ-450 מיליון שקל לעומת הפסד כולל לאחר מס בסך כ-475 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד.

מדוחות החברה עולה כי הרווח הכולל ברבעון השני של השנה הושפע משיפור בתוצאות החיתומיות בביטוח כללי וביטוח בריאות. בנוסף, הושפעו תוצאות המחצית הראשונה של שנת 2017 מעליה ניכרת בתשואות שהושגו ע"י הקבוצה מהשקעות בשוק ההון.

ברבעון השני של 2017 המשיכה החברה להרחיב את פעילות הליבה הביטוחית כך שבסך הכל גבתה החברה ברבעון החולף פרמיות בהיקף של  (לרבות תקבולים בגין חוזי השקעה) ודמי גמולים הסתכמו בכ-5.3 מיליארד שקל עלייה של כ-15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

אחד הנתונים המעניינים שעולים מדוחות החברה הוא דרישות עיבוי ההון על פי הסולבנסי 2 שהפיקוח על הביטוח מחייב את החברות בתחום לעמוד בהם. מגדל טוענת כי נכון לתום שנת 2016 יש לה עודפי הון של 4 מיליארד שקל אולם היא צריכה לעבות את הון החברה ב-900 מיליון שקל נוספים עד לשנת 2024 וזאת בעקבות הסכם הפריסה אליו הגיעה החברה עם רשות שוק ההון והביטוח ולאחר התערבות של משה גפני, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת.