שטייניץ האריך את רישיון אלון D של נובל אנרג'י ודלק קידוחים

שר האנרגיה קיבל את ערעורן של החברות והאריך את רישיונן ב-32 חודשים נוספים ■ הנימוק: לא היה באפשרות החברות לבצע קידוחים מסיבות מדיניות וביטחוניות

מאגר לוויתן/ צילום: נובל אנרג'י
מאגר לוויתן/ צילום: נובל אנרג'י

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, קיבל היום (ב') את ערעורן של מחזיקות הזכויות ברישיון אלון D, נובל אנרג'י  ו-דלק קידוחים , והאריך את רישיונן לקידוח ב-32 חודשים נוספים.

שותפויות קיבלו את רישיון אלון D כבר ב-2009, ותוקפו פג לאחר 7 שנים ללא ביצוע הקידוחים, זאת בגלל הקירבה למים הכלכליים של לבנון וסכסוך גבולות ימיים ממושך. בניגוד לאלון D, מאגרי "תמר" ו"לוויתן" שנמצאים עמוק בשטח הימי הישראלי.

לפי שעה לא ברור מה ישתנה במהלך ה-32 חודשים הבאים ומה תהיה העמדה של רשות ההגבלים העסקיים, כיוון שמדובר בעוד קידוח פוטנציאלי של דלק קידוחים ונובל אנרג'י.

שטייניץ נימק את החלטתו בכך שלא היה באפשרותן של מחזיקות הרישיון לבצע קידוחים ברישיון, מסיבות מדיניות וביטחוניות הקשורות למחלוקת בדבר תיחום אזור המים הכלכליים הבלעדיים של ישראל מול לבנון ומהרצון להימנע מהתלקחות עד לפתרון הסוגיה באמצעות מתווכים בינלאומיים. על כן לא עלה בידיהן לבחון אם קיימות בשטח הרישיון תגליות גז טבעי אשר היו מאפשרות להן לבקש חזקה על השטח.