ועדת האיתור ממליצה למנות את אלי כהן למנכ"ל מקורות

כהן שימש בעבר כמנכ"ל משרד התיירות, כממונה על השכר באוצר וכן בתפקידים בכירים שונים במגזר הפרטי

אלי כהן. לשעבר באוצר / צילום: איל יצהר
אלי כהן. לשעבר באוצר / צילום: איל יצהר

ועדת האיתור לחברת המים הלאומית מקורות, בראשות יו"ר החברה מרדכי מרדכי, החליטה היום (ג') פה-אחד להמליץ בפני דירקטוריון החברה על אלי כהן לתפקיד מנכ"ל מקורות.

בוועדת האיתור חברים 5 מחברי דירקטוריון מקורות, ולשלב הסופי הגיעו 3 מועמדים. כהן הועדף לאחר שזכה בניקוד גבוה יותר בהפרש ניכר. כהן שימש בעבר כמנכ"ל משרד התיירות, כממונה על השכר באוצר וכן בתפקידים בכירים שונים במגזר הפרטי.בימים הקרובים צפוי דירקטוריון החברה להתכנס ולדון בהמלצה זו, והוא צפוי לאשרה.

בנימוקיה הדגישה ועדת האיתור את האתגרים המורכבים שיונחו לפתחו של המנכ"ל המיועד, ובכלל זאת השלמת השינוי המבני בחברה וחתימה על הסכם קיבוצי חדש,

כהן יצטרך להתמודד עם אתגר לא פשוט - החוב העצום של מתקן ההתפלה באשדוד והליקויים הטכניים הקיימים בו. כפי שנחשף ב"גלובס", מדובר בסכום של 250-300 מיליון שקל שמקורות תצטרך להזרים למתקן כדי לתקנו. כזכור המתקן נמצא בבעלות של מקורות ייזום, חברת-הבת של מקורות.

יצוין כי בעל החוב העיקרי של המתקן הוא בנק הפועלים, שכיום שותף למקורות בגיבוש הסדר החוב ובמגעים להכנסת שותף אסטרגטי. יצוין כי כהן שימש כראש מטה שיווק בבנק הפועלים בין השנים 2010-2016.

לפני קצת יותר משבוע פורסם ב"גלובס" כי קונסורציום של חברת מנרב הישראלית וסדיט הספרדית הודיע על כוונתו לרכוש את מתקן ההתפלה ממקורות. בעבר שימש הקונסורציום כקבלן ההקמה של המתקן ונגדו מקורות הגישה תביעת פיצויים בהיקף 705 מיליון שקל בגין האיחור של שנתיים במסירתו והליקויים החמורים שנמצאו בו.