154 דירות חדשות: פרויקט פינוי-בינוי ראשון ברעננה יצא לדרך

במסגרת הפרויקט ברחוב ויצמן בעיר, החלו להיהרס 48 דירות ישנות ■ בין היזמים: נשיא התאחדות בוני הארץ רוני בריק

הבוקר (ג') נהרסו הבניינים הראשונים ברחוב ויצמן 127-133 ברעננה, במסגרת פרויקט פינוי-בינוי ראשון שיוצא לדרך בעיר. הפרויקט כולל הריסת 48 דירות ישנות ב-4 בניינים ישנים והקמת 154 דירות חדשות במקומן ב-4 בניינים חדשים בני 10 קומות.

מדובר במקדם של 3.2 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה. את הפרויקט מקימות החברות אשלי שבבעלות אשר אלון, ש. מיכלסון בבעלות יעקב אפריון, ולי-רן, בבעלות נשיא התאחדות בוני הארץ רוני בריק.

ברעננה בוצעו עד כה מספר פרויקטים של תמ"א 38, המאושרים בסמכות וועדה מקומית לתכנון ובנייה בלוח זמנים קצר יחסית, אך לא מומש עד היום פרויקט פינוי-בינוי המאושר בסמכות ועדה מחוזית. הפרויקט ברחוב ויצמן, הוא פרויקט הפינוי-בינוי הראשון שיוצא לפועל בעיר. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה המליצה על הפקדתו ביולי 2014 ובתנאי ש-20% מהדירות בו יהיו דירות קטנות, והפרויקט אושר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במאי 2016 . שליש מהדירות בפרויקט יהיו דירות 3 חדרים, שמחירן מתחיל מ-1.79 מיליון שקל.

המתחם הישן כולל 4 בניינים כאשר שלושה מהם ייהרסו בימים הקרובים והבניין הרביעי ישמש בתקופה הקרובה לאימונים לשער חירום של יחידת החילוץ וההצלה של עיריית רעננה.

"פרויקטי פינוי-בינוי הם הפרויקטים הכי מאתגרים שיזמים יכולים לקחת על עצמם כיום", אמר בריק, "בישראל מאות שכונות הזועקות להתחדשות עירונית, אבל התוצאות בשטח לא מספיק מעודדות. מתוך 53 אלף יח"ד שהתחילו לבנות בשנת 2016 רק 2,263 דירות נבנו במסגרת פרויקטים של פינוי-בינוי. מדובר ב-4% מהתחלות הבנייה. זה לא מספיק".

לדברי עו"ד איתן גינזבורג יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, "רעננה עוברת תהליך משמעותי של התחדשות עירונית. פרויקטים מסוג זה מאפשרים לתושבים, הגרים בשכונות שנבנו לפני שנים רבות, לשפר את איכות חייהם ולהינות מדירות ובניינים משודרגים. התחדשות עירונית תורמת גם לחידוש פני העיר והגדלת מלאי הדירות ברעננה, תוך יצירת תמהיל מגוון של יחידות דיור בגדלים שונים המתאימות לסוגי אוכלוסיה שונים. כל הפיתוח בעיר נעשה בהתאם למדיניות תכנונית מושכלת ומוקפדת שתאפשר גם לצעירים למצוא דירה המתאימה לצרכיהם".