דיווחים בארה"ב: מנכ"ל שברון יפרוש בחודש הבא

עפ"י דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", ענקית האנרגיה מעוניינת לשנות את הנהלת החברה כך שתתמודד טוב יותר עם השינויים בעולם האנרגיה החדש

נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נפט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

"וול סטריט ג'ורנל" מדווח היום (ג') כי מנכ"ל שברון, ענקית הנפט האמריקאית, צפוי להודיע בחודש הבא על פרישתו מהתפקיד. על-פי הדיווח, ג'ון ווטסון טרם החליט סופית אם לפרוש מהתפקיד, והוא מנהל מגעים עם הדירקטוריון, כך שההחלטה עוד יכולה להשתנות.

על-פי הדיווח, המועמד המוביל להחליף את ווטסון הוא ימכאל ווירט, שמונה מוקדם יותר השנה לסגן יו"ר חברת הנפט, שהיא השנייה בגודלה בארה"ב אחרי אקסון מובייל. 

עוד מדווח "וול סטריט ג'ורנל" כי דירקטוריון החברה מעוניין להביא לשינוי במדיניות החברה כך שתתאים יותר לעידן החדש בשוק הנפט והכימיקלים, ולטענתם, לווירט יש היכולת והניסיון לעשות כן. 

ווטסון משמש מנכ"ל שברון מאז שנת 2010, והוא מתמודד עם המשבר הגדול של חברות הנפט, לאחר שמחירי הנפט ירדו משיאים של 100 דולר לחבית לרמה הנוכחית שלהם, הנמוכה מ-50 דולר לחבית.

בסך-הכול בתקופת ווטסון קיבלו בעלי המניות בשברון תשואות לא רעות של 80%, שכוללות הן את עליית ערך המניה והן את הדיבידנדים ששילמה בשנים הללו. 

בתקופת ווטסון נכנסה החברה לשורה של פרוייקטים ברחבי העולם, כשהבולט שבהם הוא פרויקט הפקת גז באוסטרליה בהשקעה אגרסיבית של 93 מיליארד דולר, השקעה הגבוהה ב-23 מיליארד דולר מהתכנון. אנליסטים המסקרים את החברה טענו כי ההוצאה הכבדה ברחבי העולם בפרויקטים מסוג זה גרמה לחוסר שביעות-רצון בקרב חלק ממשקיעי החברה.