השבועון "The Village Voice" יפסיק לצאת במהדורה מודפסת

המגזין הניו-יורקי, שהופץ בחינם ושזכה ב-3 פרסי פוליצר על עיסוק בשחיתות בניו-יורק, ימשיך לפרסם מהדורה באינטרנט מדי יום ולהפיק אירועים

מעמד חלוקה של The Village Voice/ צילום: בלומברג
מעמד חלוקה של The Village Voice/ צילום: בלומברג

השבועון "דה וילג' ווייס" ("The Village Voice") עומד לשים קץ למהדורת הדפוס שלו אחרי 62 שנים בדוכני העיתונים - כך על-פי הודעת המו"ל שלשום (ג'). השבועון האלטרנטיבי קבע בעבר את הטון בביקורת תרבות ובמקביל מילא את משימתו העיתונאית - תקיפת הממסד וחשיפת מעשי שחיתות.

השבועון, שהופץ חינם בעיר ניו-יורק מאז 1996, ימשיך לפרסם מהדורת אינטרנט ולהפיק אירועים, כך לדברי המו"ל פיטר ברבי, שרכש את השבועון ב-2015. "במשך יותר מ-60 שנה שיחק המותג 'דה וילג' ווייס' תפקיד כביר בעיתונות האמריקאית, בפוליטיקה ובתרבות", נאמר בהודעה שפרסם המנכ"ל. "אני מצפה שהוא ימשיך לעשות לא רק את זה, אלא הרבה הרבה יותר".

פורמט השבועון האלטרנטיבי המופץ חינם הוא אחד הפורמטים שספגו את הפגיעה הקשה ביותר ממעבר הקוראים והמפרסמים לאינטרנט. בשנים האחרונות היה "דה וילג' ווייס" תלוי מאוד במודעות פרסום של שירותי ליווי, שאת הפצתן ביטל ברבי לאחר שהשליטה עברה לידיו.

כשקרייגליסט היה בחיתוליו

בעבר הקוראים נהגו להמתין בדוכני העיתונים עד שעה מאוחרת בימי שלישי כדי לזכות בהצצה ראשונה במודעות הנדל"ן ובמודעות אחרות, אך השבועון החל לאבד את זוהרו בעקבות עליית אתרי מודעות מקוונות כמו קרייגליסט.

"כש'הווילג' ווייס' הפך לשבועון חינמי ב-1996, כחלק מהמאמץ להגדיל את התפוצה, האתר קרייגליסט היה בחיתוליו, גוגל ופייסבוק עדיין לא הומצאו, ושבועונים אלטרנטיביים - בדומה לעיתונים בכל מקום - עדיין היו מלאים במודעות", נאמר בהודעתו של ברבי. "הרבה השתנה מאז. הפעילות העסקית הזאת עברה לאינטרנט, ועמה גם הקהל של 'דה ווייס', שמצפה כעת מאיתנו לעשות מדי יום ביומו את מה שעד כה עשינו רק פעם בשבוע".

"דה וילג' ווייס", שהוקם ב-1955 בידי קבוצת גברים שכללה את הסופר נורמן מיילר, קבע במשך שנים רבות את הטון בכיסוי העיתונאי של עולם האמנות בניו-יורק, ופרסם מאמרים של מבקרים ידועים ושל דמויות מהסצנה התרבותית כגון נאט הנטוף, ג'ונאס מקאס, רוברט כריסטגאו ומייקל מסטו. השבועון זכה ב-3 פרסי פוליצר על כתבות מחקר שעסקו בפוליטיקה ובשחיתות בעיר, והיה ביתם של כתבים חושפי שחיתות כמו וויין בארט וטום רובינס.

מבנה הבעלות שלו עבר כמה גלגולים ב-10 השנים האחרונות - ובשנים האחרונות הוא נקלע לקשיים בשל הירידה במספר הקוראים, השינויים התכופים בבעלות עליו וסבבי פיטורים חוזרים ונשנים שבמסגרתם נאלצו לפרוש עיתונאים בולטים. לדברי Alliance for Audited Media, עמדה תפוצת השבועון ביולי על 119 אלף עותקים בשבוע, לעומת 247 אלף ב-2006.

באותה שנה נרכש השבועון ושולב בקבוצה גדולה של שבועונים אלטרנטיביים בתפוצה ארצית, שכונתה אז Village Voice Media Holdings. ב-2012 רכשה קבוצת עורכים את העיתון וכמה כותרים אחרים בניסיון לפצלם מאתר המודעות המקוונות Backpage, שנגדו התנהלה חקירה בגין קידום לכאורה של הזנות.

יומן קורונה:
ניוזלטר יומי על כל מה שצריך לדעת
הרשמה
הרישום נכשל
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988