ממשיכה להתגרות: צפון קוריאה שיגרה טילים שנחתו בשטחה הימי

במקביל לתרגיל הצבאי שמקיימות ארה"ב ודרום קוריאה שוגרו כמה טילים לטווח קצר ממחוז קנגוון המזרחי ועברו מרחק של כ-250 קילומטרים ■ בחודש שעבר שיגרה פיונגיאנג שני טילים, אחד מהם למרחק אלף קילומטרים

צפון קוריאה הצפונית / צלם: רויטרס
צפון קוריאה הצפונית / צלם: רויטרס

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שבת) כמה טילים לטווח קצר - כך דווח בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ" שציטטה מקורות צבאיים. לפי הדיווח, הטילים נחתו בשטחה הימי של המדינה בחופה המזרחי, לאחר שעברו מרחק של כ-250 קילומטרים ממקום השיגור במחוז קנגוון.

מצבא ארה"ב נמסר, כי פיונגיאנג שיגרה שלושה טילים, וכי הם ככל הנראה התפוצצו מיד לאחר השיגור או כשלו בהמראה. עוד נמסר כי השיגור לא היווה סיכון לאי גואם או לצפון אמריקה.

השיגור מתבצע בזמן שארצות-הברית וקוריאה הדרומית מנהלות את התרגיל הצבאי השנתי שלהן. במסגרת התרגיל "שומר חירות האולצ'י", שהחל ביום שני ויימשך עשרה ימים, מתרגלים אלפי חיילים מצבי לחימה שונים באמצעות סימולציות ממוחשבות. בקוריאה הצפונית רואים בתרגיל איום ביטחוני, והמשטר איים ב"תגובה חסרת רחמים".

בחודש שעבר שיגרה פיונגיאנג שני טילים בליסטיים. לפי הפנטגון, הטיל השני ששוגר אז עבר מרחק של כאלף קילומטרים בטרם נחת באזור הכלכלי הימי המיוחד של יפן, 177 קילומטרים מהאי הוקאידו. עוד נמסר כי השיגור, שבוצע ממפעל נשק במחוז הצפוני יאנגיאנג, היה צפוי ולא היווה איום. לפי גורם יפני, הטיל טס במשך 45 דקות והגיע לגובה של יותר מ-3,000 קילומטרים.

ביום שלישי האחרון הטילה ארצות-הברית סנקציות חדשות על שש חברות מסין ומרוסיה בשל תמיכה בתוכנית הטילים הבליסטיים של קוריאה הצפונית. בהודעת משרד האוצר האמריקאי נמסר עוד כי הוטלו סנקציות על שישה אזרחים משלוש המדינות - ארבעה מרוסיה, אחד מסין ואחד מקוריאה הצפונית - בשל מעורבות במאמצים לסייע לפיונגיאנג. זאת, בהמשך לשורת סנקציות שהטיל האו"ם לפני כשבועיים על קוריאה הצפונית, שכללו חרם על סחורות שהיא מייצאת, שנאמד בכשלושה מיליארד דולרים בשנה.

בהודעת משרד האוצר האמריקאי נמסר כי הסנקציות נועדו נגד גורמים התומכים במאמציה של קוריאה הצפונית בתחום הגרעין והטילים הבליסטיים ובתחום האנרגיה. בין החברות שנכללו ברשימה גם שלוש יבואניות פחם מסין. עוד הוטלו סנקציות על חברות המסייעות לגורמים בפיונגיאנג - שכבר נכללו ברשימות השחורות - ליצור קשר עם חברות פיננסיות אמריקאיות ובמדינות נוספות.