המחנה הציוני: לקבוע כי מס ריבוי דירות יחול רק מ-2019

במחנה הציוני מציעים שהמס יכלול מיסוי פרוגרסיבי ולא יחול על מי שהדירות מהוות בעבורו את החיסכון לפנסיה ■ "רק תחת תנאים אלה נתמוך במס בוועדת הכספים"

מרב מיכאלי / צילום: שלומי יוסף
מרב מיכאלי / צילום: שלומי יוסף

מס דירה שלישית צפוי להגיע לוועדת הכספים, ועוד לפני שנקבע מועד לדיון, באופוזיציה וגם בקואליציה מציגים רעיונות חדשים.

בסיעת המחנה הציוני, שנזכיר כי הייתה בין העותרים נגד החוק המקורי, יצאו היום (א') ביוזמה חדשה, במסגרתה מוצע להפוך את המס על דירה שלישית למס עם תחולה מושהית, כך שיחל לפעול רק בשנת 2019. במקביל מציעים במחנה הציוני שהמס יכלול מיסוי פרוגרסיבי ולא יחול על מי שהדירות מהוות בעבורו את החיסכון לפנסיה.

במחנה הציוני הדגישו היום כי רק תחת התנאים שהציעו יהיו מוכנים לתמוך במס דירה שלישית בוועדת הכספים.

"סיעת המחנה הציוני תדרוש שהחוק יכלול שינויים שמטרתם להגן הן על בעלי דירות שהשקיעו ברכישתן כחלופה לפנסיה, ואין להם חיסכון פנסיוני, והן על בעלי דירות שיהיו מעוניינים למכור דירותיהם כדי שלא להיפגע מהחוק ולהסב את הפגיעה כלפי השוכרים", כך נמסר היום מהמחנה הציוני.

עוד נמסר כי "הסיעה תפעל לכך שהחוק יכלול את השינויים הבאים: הטלת מס שנתי של 0.5% על בעלי 3 דירות ויותר, על-פי ערכן המצטבר של הדירות מעל לסכום של 5 מיליון שקל, ומעל 7.5 מיליון שקל למי שאין ברשותו חיסכון פנסיוני. במקביל, המס יוחל מתחילת שנת 2019, כך שיתאפשר למי שרוצה להימנע ממנו למכור את דירותיו".

מרב מיכאלי, יו"רית סיעת המחנה הציוני, אמרה הבוקר: "אם וכאשר יגיע חוק מס דירה שלישית לדיון ראוי בוועדת הכספים, אנו, בסיעת המחנה הציוני, נוודא שהחוק יהיה חוק חברתי אמיתי והוגן ולא סתם מס גולגולת. בשם השליחות החברתית של המחנה הציוני, נפעל להחלת השינויים ונתמוך בחוק שיקנה הגנה לבעלי דירות שרכשו את הדירות כתחליף לפנסיה ויצמצם את הפגיעה בשוכרי הדירות, זאת באמצעות מס פרוגרסיבי ודחיית תחולת החוק".

במקביל, נשמעים קולות אחרים שקוראים להחיל את המס על דירה שלישית רק על מי שטרם רכש דירה נוספת, כך שלא יחול רטרואקטיבית על משקיעים מרובי דירות, אלא רק על מי שירכוש דירה שלישית ומעלה לאחר שהחוק יאושר.

נציין כי במשרד האוצר ממשיכים לדבוק באותו הקו שגורס כי בכוונתם להביא את מס ריבוי דירות לוועדת הכספים ללא שינויים מהותיים מהנוסח שנקבע בעבר. עוד נציין כי נכון להיום טרם נקבע הדיון הראשון בוועדת הכספים במס ריבוי דירות, וגורמים הבקיאים בנושא טוענים כי הדיון ייקבע בהמשך וככל הנראה יתקיים בהמשך חודש ספטמבר.