מועצת שומרון דורשת מהוט מובייל לא לפרק את רשת מירס

המועצה טוענת כי תושביה חווים ירידה משמעותית באיכות הקליטה והשידור של הרשת, והדבר פוגע פגיעה ביכולת המבצעית לטפל באירועי חירום

הוט מובייל / צילום איל יצהר
הוט מובייל / צילום איל יצהר

המועצה האזורית שומרון מבקשת את התערבותו של שר התקשורת איוב קרא, לאור הירידה באיכות הקליטה של רשת מירס בשטחי יהודה ושומרון. השר קרא ביקר לאחרונה במועצה וקיבל תלונות על כך שבשל הפירוק של הרשת (הוט מובייל מקימה רשת חלופית למירס, ג.פ.) נוצרת בעיה של קשיי תקשורת בשעות חירום.

במכתבו לשר כותב ראש המועצה יוסי דגן כי הם מודעים לכך שרשת מירס עומדת לפני סגירה, וגורמי הביטחון מחפשים פתרונות חלופיים, אך כל עוד הרשת לא נסגרה היא חייבת להמשיך ולתפקד באופן יציב. לדברי דגן, הם חווים ירידה משמעותית באיכות הקליטה והשידור של הרשת, והדבר פוגע פגיעה ביכולת המבצעית לטפל באירועי חירום.

"המשמעות היא", אומר אביאל ממליה ראש מחלקת רפואה באגף הבטחון של המועצה האזורית שומרון, "שאני יוצא לאירוע או מוקפץ ולא יכול להזעיק סיוע. יש כאן סכנת חיים ממשית והמדינה חייבת להתערב כאן".

השר קרא הודיע כי יקיים דיון דחוף בנושא למציאת פתרון. לדבריו: "קליטה סלולרית ואינטרנט הם מבחינתי זכות בסיסית של כל אזרח. בוודאי כשמדובר בקליטה הנדרשת בכדי להציל חיי אדם. אנחנו נכנס דיון דחוף בנושא עד למציאת פתרון".

מהוט מובייל נמסר בתגובה: "בתיאום עם משרד התקשורת מועברים לקוחות מירס לפתרון מירס 4G שהוא הפתרון המתקדם בעולם לשירותי PTT המשמש בין היתר כוחות בטחון והצלה, רציפות השירות נמשכת כל העת".