המבקר יבדוק את ההחלטה בעניין חיילי המילואים ולאומי קארד

בעקבות פנייתו של ח"כ נחמן שי, מבקר המדינה יבדוק את החלטת משרד הביטחון לחייב את חיילי המילואים להנפיק כרטיסי אשראי של לאומי קארד כתנאי למימוש ההטבות המגיעות להם מתוקף שירותם

יוסף שפירא / צילום: דוברות הכנסת
יוסף שפירא / צילום: דוברות הכנסת

בעקבות פנייתו של ח"כ נחמן שי - מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, יבדוק את החלטת משרד הביטחון לחייב את חיילי המילואים להנפיק כרטיסי אשראי של לאומי קארד כתנאי למימוש ההטבות המגיעות להם מתוקף שירותם. 

בשבוע שעבר פורסם כי מועדון "בהצדעה", שהוקם על-ידי משרד הביטחון, הקרן והיחידה לחיילים משוחררים ואכ"א, במימון ממשלתי של 15 מיליון שקל בשנה מקופת המדינה, כופה על אנשי המילואים שרוצים להמשיך לקבל הטבות שמגיעות להם מתוקף היותם משרתי מילואים, להנפיק כרטיס אשראי של חברת לאומי קארד כתנאי למימוש ההטבות. החלטה זו גרמה לזעם רב בקרב משרתי המילואים והעלתה שאלות בדבר חוקיות ההחלטה.

ח"כ ד"ר נחמן שי, חבר ועדת חוץ וביטחון, מסר היום (ב'): "החלטת משרד הביטחון כובלת משרתי מילואים שלא חפצים בכך לחברת אשראי מסוימת, ובכך פוגעת בצורה בוטה ביכולתם לממש ההטבות המגיעות להם מתוקף שירותם. הדבר חורג ממתחם הסבירות ואינו מתקבל על הדעת".

לדבריו, "הבוקר הודיע לי מבקר המדינה כי בעקבות פניתי אליו הוא החליט לפתוח בהליך בירור מול משרד הביטחון וצה"ל. אני מקווה שמשרד הביטחון יחזור בו ויאפשר לכל המשרתים לממש את זכויותיהם ללא התניה כזו או אחרת".