בעל חברה לבנייה חשוד בהעלמת הכנסות של כ-12 מיליון שקל

מחקירת מס הכנסה עלה חשד כי בעלי חברת נ.ד.א.א משתמש בחשבוניות פיקטיביות בספרי החשבונות ומקזז מס תשומות במיליוני שקלים ■ עוד הוא חשוד כי אינו מדווח על העסקת עובדים ומשתמש בחשבוניות של אחרים כדי להסוות זאת ■ מדריך גילוי מרצון מול רשות המס

דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock
דולרים שוחד אזיקים פשע משטרה / צלם: thinkstock

בעל חברה לבנייה נעצר בחשד להעלמת הכנסות של כ-12 מיליון שקל, בעקבות חקירה של חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום ומשרד מע"מ ירושלים. בעל החברה שוחרר בתנאים מגבילים בבית משפט השלום בירושלים.

כמפורט בבקשת המעצר, פייסל חרוב, תושב אבו-טור שבירושלים, הוא הבעלים של חברת "נ.ד.א.א" העוסקת בבנייה. תיקו של חרוב טופל בפקיד שומה אוטונומיה, ושם עלה חשד כי הוא משתמש בחשבוניות פיקטיביות בספרי החשבונות ומקזז מס תשומות במיליוני שקלים.

לצורך אימות החשדות נגבו עדויות מקבלני משנה הרשומים בספריו, ומהן עלה כי הם כלל לא מכירים את חרוב, וכי החשבוניות שלהם המופיעות בספריו מזויפות וכוזבות. הקבלנים העידו כי כלל לא ביצעו את העבודה בגינה סופקה החשבונית ולא סיפקו עובדים לפעילות המתוארת.

השבוע זומן חרוב לחקירה, והוצגו לו העדויות שנגבו. בשלב זה הוא טוען כי הקבלנים אכן ביצעו את העבודה, וכי הוא שילם להם.

בעת החקירה עלה כי הקבלן החשוד מבצע עבודה באתר בנייה בנתניה. למקום הגיע צוות משותף של חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום ומשרד מע"מ ירושלים. מנהל העבודה באתר טען כי הוא אינו מכיר את חברת "נ.ד.א.א", אך הוא מכיר את פייסל חרוב, כקבלן משנה המעסיק עובדים ומבצע את העבודה באתר. כמו כן, נגבו עדויות מעובדים שאישרו כי הם עובדים של חרוב.

יצוין כי חרוב אינו מדווח על העסקת עובדים, והחשד הוא כי הוא משתמש בחשבוניות של אחרים על-מנת להסוות את העסקת העובדים. בשלב זה חשוד הקבלן בעבירות מס הכנסה ומע"מ בסכום כולל של כ-12 מיליון שקל.