טבע: קיבלה אישור ה-FDA לתרופה לטיפול בתנועות לא רצוניות

הטיפול מיועד לסובלים מדיסקינזיה מאוחרת, שמספרם מוערך ב-500 אלף רק בארה"ב ■ הפרעת התנועה נגרמת ע"י תרופות מסוימות המשמשות לטיפול במחלות נפש או במחלות בדרכי העיכול

טבע / צילום: רויטרס
טבע / צילום: רויטרס

טבע הודיעה הערב לאחר סיום המסחר בוול סטריט שקיבלה את אישור ה-FDA לתרופה לסובלים מדיסקינזיה מאוחרת בקרב בגירים. התרופה - AUSTEDO אושרה לטיפול בכוריאה הנלווית למחלת הנטינגטון באפריל 2017. והאישור החדש מיועד לטיפול בסובלים מדיסקיזיה מאוחרת.

 

דיסקינזיה מאוחרת היא הפרעת תנועה מגבילה ולעתים קרובות בלתי הפיכה המאופיינת בתנועות חוזרות ובלתי נשלטות של הלשון, השפתיים, הפנים והגפיים. המצב משפיע על כ-500 אלף בגירים בארצות הברית ונגרם על ידי תרופות מסוימות המשמשות לסובלים מבעיות פסיכיאטריות ובמחלות בדרכי העיכול.

האישור התבסס על תוצאות של שני מחקרים משלב 3, אקראיים, כפולי סמיות, מבוקרי פלסבו, מקבילים, אשר העריכו את היעילות והבטיחות של בהפחתת חומרתן של תנועות לא רצוניות חריגות הנלוות לדיסקינזיה מאוחרת.

האישור עבור התרופה מהווה חדשה טובה לטבע שסובלת בתקופה האחרונה מירידות חדות במניה. החברה סגרה היום בוול סטריט בשפל חדש של 15.46 דולר למניה ובחברה מצפים כי השקות חדשות של תרופות בעלות פוטנציאל משמעותי יקבלו ביטוי יחסית מהר בתוצאות הכספיות שלה ומכאן יתמכו גם במניה החבוטה.

יש לציין כי התרופה שקיבלה היום אישור מהווה אחת התרופות המשמעותיות יותר שבפרוטפוליו של טבע.