מנהלי היי-טק לטובת המהגרים: צוקרברג מגיב בעצמו למתנגדים

מנכ"ל פייסבוק העלה פוסט תמיכה במהגרים על רקע כוונת הנשיא טראמפ לבטל את התוכנית המגינה על ילדי מהגרים לא חוקיים ■ מכתב תמיכה פורסם גם ע"י קבוצת מנהלים הכוללת את טים קוק וג'ף בזוס

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס

 

כשמדובר בסוגיית ההגירה, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג אינו ראוה את הדברין עין בעין עם רבים ממשתמשי הרשת החברתית של החברה שלו, וזה לא שהוא לא מנסה לשכנע אותם בהשקפה שלו. 

שלשום (ה') בערב, העלה צוקרברג פוסט בפייסבוק ובו הצהיר על תמיכתו ב-Dreamers, המהגרים הבלתי חוקיים שהובאו לארה"ב בהיותם ילדים. משתמשים רבים של פייסבוק הגיבו לפוסט, ביקרו את עמדתו או הביעו השקפות נגד מהגרים או נגד הגירה. 

למרבה ההפתעה צוקרברג נשאר בשטח כדי להשתתף בוויכוח, והעלה תגובות מנומקות אפילו להערות על גבול הטרולינג. נציג של פייסבוק אישר כי צוקרברג עצמו העלה את התגובות. 

ניתן כמובן להניח שלצוקרברג יש זמן פנוי להיות מעורב בויכוחים באינטרנט - הוא נמצא כעת בחופשת לידה לאחר לידת בתו השנייה, אוגוסט.

על פי הדיווחים שוקל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לשים קץ ל-Deferred Action for Childhood Arrivals) DACAׂ) התוכנית המגינה על הדרימרס מפני גירושת כבר ביום שישי הקרוב. צוקרברג הוא אחד מכמה מנהלי היי-טק שהתייצבו לצד הדרימרס וכנגד התוכנית המדווחת של טראמפ. 

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, העלה פוסט שלשום בלילה, וקבוצה של מנהלי היי-טק, הכוללת את מנכ"ל אפל טים קוק ואת מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס, פרסמה מכתב משותף גלוי הקורא לטראמפ להותיר על כנה את תוכנית DACA.