חוזר לברן: שרון זייד מונה למנכ"ל הקבוצה

וגם: מיכל כהן מונתה למנכ"לית קרן רש"י; שמואל תורג'מן מונה למנכ"ל חברת הביטוח קנט; דוד ראם מונה ליו"ר אאורה; ותרו מינתה את אודאי בלדוטה למנכ"ל

שרון זייד / צילום: קבוצת ברן
שרון זייד / צילום: קבוצת ברן

חוזר לברן: שרון זייד מונה למנכ"ל הקבוצה

יחליף את גיורא גוטמן שהודיע בשבוע שעבר על פרישתו

פחות משבוע לאחר שגיורא גוטמן, מנכ"ל קבוצת ההנדסה ברן הודיע לדירקטוריון החברה על בקשתו לסיים את כהונתו, מונה שרון זייד כמחליפו בתפקיד. גוטמן ביקש לפרוש בתום שנתיים מ"טעמים אישיים" עד סוף 2017. זאת, "בהמשך לשיפור בפעילות החברה ומעבר לדוחות כספיים חיוביים של החברה מתחילת השנה".

זייד (53) כיהן בעברו במספר תפקידים בברן. הוא הצטרף לקבוצה בשנת 2005, כמנהל BU בחטיבת ההנדסה, ובשנת 2007 מונה למנהל הפעילות של הקבוצה ברומניה. בהמשך, הוא כיהן במגוון תפקידים בהם סמנכ"ל בכיר וחבר הנהלה בקבוצת ברן ומנכ"ל חטיבת ברן ישראל.

בתפקידיו האחרונים שימש זייד כמנכ"ל משותף בחברת אס. אר. הנדסה ויזמות בע"מ, וכסמנכ"ל ומנהל יחידת שירותי ייצור משותפים בקבוצת בזן.

ברן, הנמצאת בשליטת אלכסנדר נסיס והיו"ר מאיר דור, הודיעה לפני כחודשיים על ביטול חוזה של החברה הבת שלה, ICM, בהיקף של כ-180 מיליון דולר להקמת מפעל ברוסיה.

בעלי השליטה בקבוצת ברן מנסים באחרונה למכור את החזקותיהם במקביל להכנסת משקיע לחברה.

לאחר תקופת הפסדים שבמהלכם איבדה מניית ברן בשנתיים האחרונות עשרות אחוזים מערכה, ושוויה צנח לפחות מ-90 מיליון שקל, מתחילת שנת 2017 ניכר שיפור בפעילותה.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה רשמה הקבוצה עלייה של 12% בהכנסות ל-336 מיליון שקל, ורווח של 12.7 מיליון שקל.

שרון זייד / צילום: קבוצת ברן
 שרון זייד / צילום: קבוצת ברן

מיכל כהן מונתה למנכ"לית קרן רש"י

מנכ"לית משרד החינוך לשעבר תיכנס לתפקידה בסוף ספטמבר

קרן רש"י הודיעה על מינויה של מיכל כהן כמנכ"לית. לכהן, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, ניסיון במגוון תפקידים בשירות הציבורי-חינוכי. היא תיכנס לתפקידה כמנכ"לית הקרן הפילנטרופית הגדולה בישראל, בסוף חודש ספטמבר, אז אושר סיום מקוצר להסכם תקופת הצינון לה היא מחויבת. כמנכ"לית משרד החינוך שימשה כהן במשך ארבע שנים, עד פברואר 2017, אז הודיעה במפתיע על רצונה לפרוש.

קרן רש"י, היא הקרן הפילנתרופית הבולטת בארץ. היא הוקמה בשנת 1984 על-ידי בעל ההון הצרפתי גוסטב לוואן. הקרן מתמקדת בפעילות לצמצום פערים בחינוך וברווחה, בדגש על ילדים ונוער, ובמסגרת זו היא מפעילה תוכניות עבור משרדי החינוך והרווחה, שמהוות "מיקור חוץ".

לפני כשנתיים, נזכיר, מונה פרופ' גבי ברבש, לשעבר מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב, לתפקיד מנכ"ל הקרן, אולם הוא פרש ממנה בנובמבר אשתקד, בתום שנה בלבד בתפקיד. את מקומו עד מינויה של כהן מילא המשנה למנכ"ל, מאיר אלמליח.

קודם למינויו של ברבש מילאו את התפקיד הנחשק איציק תורג'מן, מייסד התוכניות עתידים ומגשימים, ואלי אלאלוף, שנבחר אחר-כך לחבר כנסת מטעם מפלגת כולנו. עם פרישתו קיבל אללוף מקרן רש"י מענק פרישה "מפנק" של 4.8 מיליון שקל.

רא"ל (במיל') גבי אשכנזי, יו"ר קרן רש"י, בירך על מינויה של כהן ומסר כי "אני סמוך ובטוח כי מינויה של מיכל כהן שהובילה עד היום מהלכים רבי חשיבות בתחום החינוך, לצד ניסיונה העשיר ורב השנים יתרמו לביסוס והרחבת עשייתה הענפה של הקרן ולפיתוח פרויקטים חדשים לטובת החברה הישראלית".

מיכל כהן  / צילום: לע"מ
 מיכל כהן / צילום: לע"מ

שמואל תורג'מן מונה למנכ"ל חברת הביטוח קנט

שמואל תורג'מן מונה למנכ"ל חברת הביטוח קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות. בתפקידו האחרון כיהן תורג'מן כסמנכ"ל בחברה, והוא יחליף בתפקיד את דודי גינזבורג, שיוצא לגימלאות בתום 21 שנים בתפקיד.

חברת הביטוח קנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת 50 שנה כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות של המדינה עם ארגונים חקלאיים בהם התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הצמחים וארגוני מגדלים נוספים.

תורג'מן (62) הצטרף לחברה כסמנכ"ל בשנת 1999. הוא הביא עמו ניסיון בתחום החקלאות והביטוח, בדגש על הערכת נזקים. הוא החל את דרכו המקצועית כמנהל ענפי החקלאות בקיבוץ משאבי שדה. בהמשך התמקד ביזמות חקלאית, בארץ ובחו"ל, ובין השאר ניהל פרוייקט חקלאי בקזחסטן.

עם המינוי מסר תורג'מן: "כבוד גדול בשבילי להוביל את החברה בה גדלתי ובה מילאתי שורה ארוכה של תפקידים. קנט נחשבת לאחת מחברות ביטוח נזקי הטבע בחקלאות המובילות בעולם, והאתגר יהיה להמשיך להעניק לחקלאים את הביטוח המיטבי בעולם של חוסר ודאות ותנאי אקלים משתנים... החקלאות הישראלית היא אחד התחומים האסטרטגיים לעתידה של ישראל וכלכלת ישראל, כאשר החקלאים עצמם הם הגורם שמיישם זאת מדי יום".

דוד ראם / צילום: אאורה
 דוד ראם / צילום: אאורה

ליכוד שורות: דוד ראם מונה לתפקיד יו"ר אאורה

ראם יחליף בתפקיד את מיכאל קליינר, המכהן גם כנשיא בית הדין של הליכוד

הח"כ לשעבר דוד ראם מונה לתפקיד יו"ר חברת היזום והבנייה אאורה. ראם (64), מביא עימו נסיון במגוון תפקידים ציבוריים בעיקר. הוא שימש בעברו בין היתר כראש עיריית קרית אתא, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, יו"ר העמותה למלחמה בסמים ויו"ר חברת שיכון ופיתוח (היום אזורים). בין השנים 1996-1999 כיהן ראם כח"כ מטעם הליכוד בכנסת ה-14.

יעקב אטראקצ'י, מנכ"ל ובעל השליטה באאורה, מוכר בעצמו כפעיל ליכוד המקורב לדמויות בכירות במפלגה. יתרה מזו, ראם יחליף בתפקידו את מיכאל קליינר, גם הוא ח"כ לשעבר מטעם המפלגה, המכהן היום כנשיא בית הדין של הליכוד. קליינר שימש כיו"ר אאורה במשך חמש שנים.

אטרקצ'י מסר כי: "ברצוני להודות למיכאל קליינר על חמש שנים של עשייה מוצלחת והובלה מקצועית של דירקטוריון החברה. במהלך התקופה, הציגה אאורה צמיחה חסרת תקדים והפכה לאחת החברות היזמיות המובילות בישראל בתחום הבנייה למגורים והמובילה בתחום ההתחדשות העירונית המשנה פני עיר. ברצוני לברך את דוד ראם על הצטרפותו לדירקטוריון".

מצאו תרופה: תרו מינתה את אודאי בלדוטה למנכ"ל

מנכ"ל חדש לחברת התרופות תרו: אודאי בלדוטה מונה לתפקיד המנכ"ל ויחליף את המנכ"ל הזמני שכיהן בתפקיד בחודשים האחרונים, אבהאי גנדי.

בלדוטה מגיע לתרו מבעלת השליטה בה, חברת התרופות ההודית סאן. הוא כיהן בתפקידים שונים ומגוונים בסאן, בין היתר סמנכ"ל כספים וסגן נשיא האחראי על מיזוגים ורכישות. בשנתיים האחרונות בלדוטה הוא גם חבר דירקטוריון תרו.

תרו היא חברת תרופות גנריות המתמחה בעיקר בייצור תכשירים לעור (דרמטולוגיה) וטבליות, והיא פועלת בישראל מחיפה. סאן הפכה לבעלת השליטה בתרו ב-2010 לאחר מאבק שליטה ארוך ומתוקשר מול משפחות מייסדי תרו. כיום מחזיקה סאן בכ-73% ממניות תרו וביותר מ-80% מזכויות ההצבעה בחברה. תרו נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי של 4.3 מיליארד דולר וסאן נסחרת בבורסה ההודית בשווי של כ-18.3 מיליארד דולר. יו"ר סאן הוא ישראל מקוב, לשעבר מנכ"ל טבע.

אודאי בלדוטה / צילום: מתוך לינקדאין
 אודאי בלדוטה / צילום: מתוך לינקדאין