גאדג'טים: לפטופ היברידי עסקי של טושיבה ב-10,000 שקל

ה-Portege X20W הוא לפטופ דקיק העשוי ממגנזיום וכולל מספר יכולות מעניינות בתחום האבטחה, מסך מגע ורמקולי הרמן קרדון ■ מסך המגע טוב, וגם האפשרות להפוך גם לטאבלט ובעיקר הפתיחה באמצעות זיהוי הפנים ■ מצד שני, המקלדת לא מספיק נוחה, הסוללה רק סבירה, ותג המחיר גבוה מדי

 

טושיבה מתמקדת כבר תקופה ארוכה בשוק העסקי והלפטופ מדגם Portege X20W-D10V פונה לאיש העסקים המוכן להוציא 10,000 שקל עבור לפטופ דקיק העשוי ממגנזיום וכולל מספר יכולות מעניינות בתחום האבטחה, מסך מגע ורמקולי הרמן קרדון.

עיצוב: לפטופים עסקיים מעוצבים בדרך כלל במראה קודר ומשעמם, אך ה-X20W מצליח להתמודד עם נושא העיצוב בצורה אלגנטית מאוד. מדובר בלפטופ בעובי של 15.4 מ"מ ובמשקל קל של 1.1 ק"ג. המחשב מגיע במארז עשוי מגנזיום מחוספס, המספק לו מראה מסוקס שלא מצאנו בלפטופים אחרים. מדובר בלפטופ היברידי, כזה המאפשר לקפל את המסך ב-360 מעלות. מה שהופך אותו לטאבלט או מאפשר להניח את ה-X20W על השולחן בתצורת אוהל, לצפייה הקרובה יותר למסך בסרטים. מדובר בעיצוב הקיים כמה שנים, אבל כזה המשדרג בצורה משמעותית את השימוש בלפטופ.

מסך: לא נפלנו ממסך ה-12.5 אינץ' המשולב בלפטופ הזה. מדובר בצג ברזולוציית Full HD, כאשר רזולוציית המסך מעט נמוכה, הצבעים לא מספיק עשירים והחוויה שלא מדובר במסך מהדור הנוכחי. גם התאורה האחורית לא מספיק חזקה והדבר הפריע מעט בחדרי ישיבות מוארים מדי.

מצד שני, מדובר במסך מגע, הנוח מאוד לתפעול וגם לא מפספס אף לחיצה בו. ה-X20W הופך במהירות הבזק לטאבלט, ללא שום עיכוב. למרבה הפלא, אפילו כיף להשתמש בו במצב הזה עבור צפייה בסרטים או קריאה ארוכה של מאמרים. מי שמחפש לפטופ היברידי, בוודאי ימצא את השימושיות של ה-X20W מועילה.

אבטחה: Hello הוא אמצעי זיהוי שמיקרוסופט הוסיפה לווינדוס 10, כחלק מתהליך הכניסה למחשב. טושיבה מאפשרת זיהוי פנים באמצעות שתי מצלמות אינפרה אדום קדמיות, המזהות את הפנים בשבריר שנייה. מדובר בדרך נוחה מאוד להתחבר למחשב, מבלי לגעת בו בכלל. מהר מאוד התאהבנו בשדרוג הזה במהלך השימוש השוטף במחשב. יש לציין שלא בדקנו עד כמה קל לעקוף את האופציה הזו, אבל לפחות במקרה שלנו, עשינו את תהליך הזיהוי הראשוני עם משקפיי ראייה, כאשר ניסינו להתחבר למחשב ללא משקפיים, לא ניתנה האפשרות. בנוסף, על גבי משטח המגע אפשר למצוא גם סורק טביעות אצבע.

מקלדת ועכבר: מקלדת נוחה היא ללא ספק אחד הדברים החשובים במחשב נייד, בעיקר כי לא ניתן להחליף אותה. המקלדת של טושיבה מעט קטנה וקצת פחות טובה ממקלדות אחרות שנתקלנו בהן בלפטופים. מה שכן, היא כוללת תאורה אחורית, אבל זו לא מאירה את כפתורי הווליום או השליטה בעוצמת התאורה. מה שגורם לטרטור, כאשר מנסים למצוא אותם במקום חשוך. משטח העכבר סביר, אבל הוא פחות דייק ממה שציפינו. מה שגרם לנו מהר מאוד לחבר עכבר חיצוני.

חומרה: את ה-X20W מריץ מעבד i7 של אינטל מהדור השביעי (7500U) במהירות 2.70 ג'יגה הרץ עם 8 ג'יגה זיכרון עבודה. במחיר כזה הייתי מצפה לקצת יותר RAM. כונן האחסון מגיע בנפח של חצי טרה מסוג SSD. הלפטופ עבד בצורה חלקה, לא משנה כמה העמסנו עליו. היו מקרים בהם התחלנו לשמוע את רעש המאוורר, למרות שלא בוצעה במחשב שום פעולה מיוחדת. הדבר חזר פעמים רבות. הכרטיס הגראפי מעט מאכזב - דגם 620 של אינטל, אבל לא משהו שיפריע לאיש העסקים. עוד כדאי לציין, שהערכה כוללת עט מגע, עבור משתמשים הרוצים לשרטט ולשלב יכולות תואמות במסמכים שלהם.

הרמקולים המשולבים במחשב הן תוצרת הרמן קרדון, אבל אל תתלהבו יותר מדי. הם לא חזקים, האיכות בינונית והצליל מעט עמום. לא שזה מפתיע שהרמקולים במחשב בנייד לא באיכות גבוהה.

חיבורים: ה-X20W כולל מחבר USB-C בודד וגם מחבר USB 3.0. היינו שמחים למצוא כאן גם קורא כרטיסי זיכרון, אבל לפחות יש יציאת 3.5 מ"מ עבור אוזניות. כדאי לציין שטושיבה מצרפת בערכה מתאם USB-C ל-HDMI. המתאם כולל גם כניסת USB-C נוספת, כך ניתן להטעין את המחשב, תוך כדי חיבור שלו למסך חיצוני.

סוללה: הסוללה סיפקה ביצועים בינוניים, כאשר היא החזיקה 5 שעות עם הגדרות ביצועים גבוהים, חיבור ל-WiFi ותאורה אחורית מלאה.

בשורה התחתונה, ה-X20W הוא לפטופ עסקי הנראה נהדר, מציע שימושיות רבה עם עט המגע שלו, מסך המגע, האפשרות להפוך גם לטאבלט ובעיקר פתיחה שלו באמצעות זיהוי הפנים. מצד שני, המקלדת לא מספיק נוחה, הסוללה רק סבירה ותג המחיר גבוה מדי.

מחיר: כ-10,000 שקל

ציון: 8

■ צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.