גאדג'טים: סמסונג J7 Pro - סמארטפון איטי עם מצלמה מצוינת

ה-J7 Pro הוא התשובה של סמסונג לסמארטפונים המוצלחים והלא יקרים שמגיעים מסין ■ מהירות התגובה חלשה, המצלמה והמסך חזקים

סדרת ה-J של סמסונג היא הפתרון של היצרנית הדרום קוראינית לסמארטפונים המוצלחים והלא יקרים שמגיעים מסין. דגם ה-J7 Pro הוא ממשיכו של ה-J7 גרסת 2016, שהיה מכשיר מוצלח מאוד. הדגם החדש מציע תכונות שסמסונג מציעה בדרך כלל רק במכשירה היקרים יותר, אבל כאן המחיר סביר.

מסך: מצב ה-Always On, הוא אחד התכונות הנחמדות שהתווספו לדגמי הדגל מהדורות האחרונים של סמסונג, עכשיו הוא גם קיים ב-J7 Pro. מצב זה כולל תצוגה של השעה, אחוז סוללה, תאריך, חיווי התראות ושליטה בנגן המוזיקה ממסך ההמתנה. מדובר בדרך יעילה להבין מה קורה בסמארטפון, מבלי להדליק את המסך.

גודל המסך של ה-J7 Pro עומד על 5.5 אינץ', ברזולוציית Full HD עם תאורה אחורית היודעת להתמודד עם השמש הישראלית. איכות המסך נהדרת ביחד לקטגוריה, במיוחד הודות לטכנולוגיית SuperAMOLED, המספקת צבעים יחסית עשירים ותמונה חדה. מדובר בתצוגה מצוינת למכשיר כזה. בדומה לרוב המכשירים, יש גם מצב תאורת לילה, בו גלי האור הכחול מונמכים.

עיצוב: ה-J7 Pro נראה כמו גלקסי S7 מהשנה שעברה, ואנו מציינים את זה לטובה. מדובר בעיצוב ברמת מכשיר דגל, אם מתעלמים מכך שהשוליים לא דקים. הסמארטפון עשוי ממתכת, כאשר זכוכית קדמית מעט קמורה מולבשת בקצוות המכשיר. בחלק התחתון קיים כפתור הבית הפיזי ועוד שני מקשי מגע לא מוארים. המשקל אומנם עומד על 181 גרם, אבל לא מדובר במכשיר שמרגיש מאוד כבד. העובי עומד על 7.9 מ"מ.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד נוגט (7.0), עליה מולבש הממשק של סמסונג. מדובר בחוויה זהה לזו שבמכשירים היותר יקרים של החברה, כולל גישה לשירותי הגיבוי בענן לשל החברה, ואפליקציית Flow המחברת את ה-J7 Pro לטאבלטים ומחשבים. במקום אייקון לפתיחת מגירת האפליקציות, הגישה מתבצעת בהחלקת האצבע מלמטה כלפי מעלה במסך. זה נוח ומתרגלים לזה מהר מאוד.

חומרה: ה-J7 Pro מעט מאכזב במהירות התגובה שלו. אומנם יש לו מעבד 8 ליבות Exynos 7870 של סמסונג עם 3 ג'יגה זיכרון, אבל זה לא מכשיר שעובד חלק והוא לא מאוד מהיר, במיוחד שמשווים אותו לאלטרנטיבות הסיניות באותה רמת מחיר. כדאי לקחת בחשבון שנפח האחסון הפנימי עומד על 16 ג'יגה - לא נפח אחסון גדול מספיק. אומנם אפשר להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס, אבל לא כל אפליקציה ניתנת להפעלה מכרטיס הזיכרון. עוד ניתן למצוא כאן חיישן NFC עבור חיבור לאביזרים וגם חיישן טביעת אצבע טוב, אמין, אבל לא מאוד מהיר. החיישן ממוקם בחזית המכשיר בכפתור הבית.

מצלמה: קטגוריית הצילום מוצלחת מאוד במכשיר הזה. ל-J7 Pro יש מצלמה מצוינת בתנאי צילום אופטימליים. המצלמה הראשית מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל, מפתח צמצם לא רע של F1.7 ומצב צילום HDR ידני ולא אוטומטי. מדובר במצב המשלב מספר חשיפות שונות. התמונות נהדרות, חדות עם רמת פירוט טובה, במיוחד שמסתכלים ביחס לרמת המחיר.

איכות התמונות נשמרת גם במקומות סגורים. החיסרון הוא מהירות התגובה של המצלמה, שקצת מפספסת פה. כמו כן, זו לא מצלמה מוצלחת מאוד בלילה. התמונות יוצאות מגורענות ומרוחות. מבחינת סלפי, יש כאן מצלמת 13 מגה פיקסל עם מפתח צמצם פחות טוב של F1.9. בכל אופן, תוצאות הצילום בינוניות ומטה.

סוללה: הסוללה של ה-J7 Pro היא תענוג. באחת עשרה בלילה הסוללה עמדה על 35%, לאחר שימוש כבד משבע בבוקר. מדובר במכשיר שלא מאכזב בקטגוריה הזו. קיבולת הסוללה עומדת על 3600 מיליאמפר/שעה. מצד שני, אין כאן טעינה מהירה, מה שאומר, ברבע שעה טעינה קיבלנו 10% אנרגיה ובחצי שעה טעינה 20%. מחבר הטעינה הוא מסוג מיקרו USB ולא USB-C שהפך כבר לסטנדרט.

בשורה התחתונה, פחות אהבנו את מהירות התגובה ונפח האחסון הבסיסי של המכשיר, כן אהבנו את המצלמה והמסך. עבור קהל היעד של ה-J7 Pro, מדובר בסמארטפון לא רע בכלל.

מחיר: 1,400 שקל

ציון: 8

■ צחי הופמן היה כתב הטכנולוגיה והגאדג'טים של "גלובס". כיום הוא מנהל בלוג ביקורות פרטי ("the gadget reviews") ועובד בחברת בלונד 2.0, המתמקדת ביח"צ לחברות סטארט-אפ.