ח"כ קורן מחרימה את ההצבעה היום על בחירת נשיא העליון

חברת הכנסת מהליכוד נוקטת באקט מחאתי נגד שיטת הסניוריטי, שלפיה מי שמתמנה לנשיא הוא השופט בעל הוותק הרב ביותר מבין שופטי העליון המכהנים ■ השופטת אסתר חיות תיבחר היום לנשיאת העליון הבאה

ח”כ נורית קורן / צילום: איל יצהר
ח”כ נורית קורן / צילום: איל יצהר

ח"כ נורית קורן מהליכוד, החברה בוועדה לבחירת שופטים, הודיעה כי היא לא תשתתף בהצבעה שתיערך היום (ג') לתפקיד נשיאת בית המשפט העליון, שבה תיבחר לתפקיד השופטת אסתר חיות. זאת, כאקט מחאתי על שיטת הסניוריטי, שלפיה מי שמתמנה לנשיא הוא השופט בעל הוותק הרב ביותר מבין שופטי העליון המכהנים.

במכתב ששגרה ח"כ קורן לשרת המשפטים, איילת שקד, היא הודיעה כי אין בכוונתה לקחת חלק בשיטה. לדבריה, "יש טעם לפגם, בלשון המעטה, בקיום הליך בחירה מזויף, שבו מועמד אחד בלבד, ותוצאותיו ידועות מראש. על-פי חוק, החברות בוועדה מקנה לי זכות בחירה חופשית במועמד שאני מוצאת לנכון להצביע עבורו. שיטת הסניורטי נוטלת ממני זכות זו והופכת אותי לחותמת-גומי בלבד".

ח"כ קורן הסבירה כי "דעתי אודות שיטת הסניוריטי וחסרונותיה הרבים ברורה וידועה לכל. שיטה המבכרת ותק על פני התאמה או איכות אינה מתיישבת עם עקרונות של צדק, מינהל תקין ואף היגיון בריא".

קורן הוסיפה כי "האמור במכתבי זה משמש כביקורת נוקבת וקשה כלפי שיטת הבחירה, ואין בו הבעת עמדה ביחס לשופטת אסתר חיות. אדרבא, אני רואה בחיות שופטת מוערכת וראויה ביותר שתורמת רבות בעשייתה למערכת המשפט בישראל".