ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיות מוזמן בשבועות הקרובים לחקירות נוספות ביחידת להב 433 במשטרה, שבמהלכן יתבקש על-ידי החוקרים לספק תשובות לשלל הראיות לכאורה שהצטברו נגדו מאז שנחקר לאחרונה.

גורמים המעורים בחקירת נתניהו אמרו ל"גלובס" כי לאור החומרים שנאספו יש צורך לשבת עם נתניהו עוד שעות רבות.

במהלך החקירות יעומת נתניהו, בין היתר, עם הגרסה שנגבתה בימים האחרונים בלונדון מאיש העסקים, ארנון מילצ'ן, שנחקר לראשונה באזהרה בחשד למתן שוחד לנתניהו בתיק 1000, תיק המתנות.

לפי החשד, אחד מהאופנים שבהם לכאורה נתן נתניהו תמורה למילצ'ן הוא קידום העסקה למכירת ערוץ 10 למיליארדר לן בלווטניק, המקורב לנתניהו. נתניהו מכחיש את הדברים מכל וכל וטוען כי מערכת יחסיו עם מילצ'ן הייתה תמיד חברית בלבד.

גורמים במשטרה המעורבים בחקירת ראש הממשלה הביעו שביעות-רצון מחקירתו של מילצ'ן, שנעשתה בהובלת על-ידי פרקליטת מיסוי וכלכלה, עו"ד ליאת בן-ארי, וראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, מני יצחקי. הם סבורים כי החקירה הניבה תוצאות, וכי מדובר בעליית מדרגה משמעותית בחקירת נתניהו בתיק 1000.

מטבע הדברים, לאור חקירת מילצ'ן בחשד למתן שוחד לנתניהו, צפוי ראש הממשלה להיחקר בחשד גם בתיק 1000. זאת בנוסף לתיק 2000, שבמסגרתו הודיעה המשטרה כי נתניהו חשוד בשוחד ובמירמה והפרת אמונים.

מנגד, כפי שחשף אמש (ג') רביב דרוקר - מפקד להב 433, רוני ריטמן, התנגד לחיקור הדין שנעשה למילצ'ן בימים האחרונים וסבר כי אפשר היה לסיים את החקירה בתיק באופן יעיל ומהיר יותר.

כמו כן, נתניהו יעומת עם הגרסה שהציג מו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, בתיק 2000, שבו חשוד נתניהו בלקיחת שוחד ובהפרת אמונים, ומוזס חשוד במתן שוחד, בכך שהשניים סגרו דיל מושחת לכאורה, שלפיו מוזס ידאג לסיקור אוהד לנתניהו ב"ידיעות אחרונות", ובתמורה נתניהו יקדם חוק לצמצום כוחו של "ישראל היום", המתחרה עם "ידיעות".

הגורמים עמם שוחחנו ציינו כי מוזס נחקר 7 פעמים עד כה, ואילו נתניהו נחקר פעמים בודדות, וברור כי גם בתיק זה יידרש נתניהו לשאלות רבות נוספות.

בסביבתו של נתניהו ניסו לשדר היום (ד') אדישות נוכח הפרסומים על חקירתו באזהרה של מילצ'ן, וחזרו וטענו כי כל המתנות שנתן מילצ'ן לנתניהו ניתנו על רקע חברי בלבד. גורם המקורב לנתניהו מסר בתגובה לפרסומים על חקירת מילצ'ן כי "כל ניסיון לייחס גוון לא ראוי לחברות העמוקה ורבת-השנים של ראש הממשלה נתניהו עם ארנון מילצ'ן הוא חסר בסיס וממילא נדון לכישלון. אנו חוזרים ואומרים: לא יהיה כלום, כי לא היה כלום".