מקליפורניה בסערה: מיני-מבחן לשברולט קאמרו קונברטיבל

הגרסה הפתוחה של הקאמרו היא מכונית ספורט רצינית במעטפת של סמל אמריקני מוחצן ■ ב-380 אלף שקל היא זולה בהרבה מהמתחרות

תמונה ראשונה: הכביש המהיר מספר 101 ממאליבו ללומפוק. 170 ק"מ של אספלט הדוק, שמתפתל לאורך קו החוף הדרמטי של קליפורניה בואכה אזורי יין מפורסמים. הקמארו קונברטיבל הפתוחה מספקת תצפית של 360 מעלות לנוף המרהיב, רוח פסיפית נעימה מצננת את התא וברדיו מתנגן השיר "קליפורניה חולמת", שמשתלב באופן מושלם עם רעם הבאס של המפלטים. שוטרים רכובים על הארלי מרימים לך בוהן לאות הערכה.

תמונה שנייה: כביש הטיילת בתל אביב. הרכב הוא אותו רכב וגם לים יש צבע כחול (עם כתמים חשודים של חום). אבל נהרות הזיעה של לחות-אמצע-אוגוסט והצורך להתחמק מקטנועים מתאבדים ונהגים קטלניים קצת מפריעים לצפות בסביבה. ברדיו מתנגן "אצל הדודה והדוד" בביצוע של נועה קירל, שמשתלב באופן מושלם עם הצפירות הבלתי פוסקות מסביב. בסוף הטיילת מחכה לך, איך לא, נציג אכיפת החוק. "אלה גלגלים ומפלטים תקניים?" הוא שואל, "תוציא רישיונות ותפתח את מכסה המנוע".

אנחנו לא רוצים לדכא אף אחד, אבל כנראה שיש מכוניות שמתאימות יותר לקונטקסט גיאוגרפי ותרבותי ספציפי, ושברולט קאמרו קונברטיבל היא ללא ספק אחת מהן. נתחיל בעיצוב: אפילו אם מכוניות הן הדבר האחרון שמעניין אתכם. לא תוכלו להתעלם ממנה. 4.8 מ' לאורך, כמעט 2 מ' לרוחב, גובה מזערי, חישוקי 20 אינץ' מושחרים עם גומי במידה גרוטסקית, והכל מעוצב כמו מאסה דרוכה של שרירים, שממתינה לפרוק את האנרגיה.

במודל 2017 המחודש, החרטום והזנב יותר "טכניים" ומלוטשים, עם פנסי LED אופנתיים, אבל כמו המגבעת הטקסנית ואקדח הקולט, זה סמל אמריקני שמאמץ בגאווה את המהות שלו. העיצוב שומר על הרמוניה גם כאשר גג הבד סגור. כאשר פותחים אותו, בסיוע מנגנון חשמלי מהיר, השמשה הקדמית נעלמת על רקע מאסת הגוף ומקבלים עיצוב מרהיב דמוי סירת מרוץ.

תא הנוסעים הזכיר לנו שזה עדיין רכב מייצור המוני, שנועד להיות זול ונגיש יחסית (בארה"ב). זה בולט בחומרי הדיפון ובעיצוב עמדת הפיקוד. אבל עדיין בתא יש כמות מכובדת של אלקטרוניקה עדכנית, ריפוד עור, מערכת קול ראויה ואיכות ייצור סולידית, כולל בידוד טוב של רעשי הרוח. המושב האחורי יכול לארח שני מבוגרים אבל סגירת הגג תגביל משמעותית את מרחב הראש שלהם. מלפנים המצב טוב בהרבה ויש אפילו נפח מטען שימושי כאשר הגג מקופל.

הקאמרו שמגיעה לארץ ביבוא סדיר מצוידת במנוע ביניים, V6 בנפח 3.6 ליטר, שמייצר 335 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות. זה לא ה-V8 המפלצתי, שחביב על היבואנים האישיים, אבל גם לא מנוע ה-2 ליטר הסמלי, שמוצע בארצות הברית לשוחרי חיסכון. ה-V6 הזה מייצר תאוצות רציניות והמצב הספורטיבי של התיבה מוריד ומעלה הילוכים בזריזות מרשימה.

את הביצועים מלווה פס קול ייחודי, בין נהמת באס ליללות/נביחות של מנוע "הוט-רוד", שמופק על ידי ארבעה מפלטים עבים ומערכת אקוסטית ששברולט מכנה "מגבר צליל פליטה". הצליל ירגש את כל המאזינים הצעירים בסביבתכם אבל גם יחיש אליכם את כוחות החוק ממרחקים.

אחרי כל ה"רוח" שמייצרת המכונית, תרתי משמע, מפתיע לגלות שקאמרו קונברטיבל 2017 היא גם מכונית ספורט רצינית ומענגת בסטנדרטים בינלאומיים. אחיזת הכביש טוטאלית, ההיגוי במצב הספורטיבי כבד מאוד ומדויק, והשלדה מרגישה מלוטשת ומגיבה במדויק לכל פקודות הנהג, על כל סוגי הכבישים. היא אולי מתאימה יותר למסלולי נאסקאר מאשר לעליות הצרות והמפותלות של הגליל, אבל עדיין, צל"ש רציני למהנדסים. אפילו נוחות הנסיעה העירונית קפצה בשתי דרגות לעומת הקמארו הקודמת בה נסענו.

380 אלף שקל, לפני מבצעים והנחות, הם מה שמפריד ביניכם לבין קאמרו קונברטיבל בחנייה. האלטרנטיבות הגרמניות, עם הספקים דומים, עולות בארץ הרבה יותר, ולאף אחת אין נוכחות הכביש והכריזמה של מכונית הספורט הזו. עידון? תשאלו את טראמפ. הוא כבר יגיד לכם היכן לחפש את זה.