בשעה טובה: טבע מינתה לנשיא ומנכ"ל את קאר שולץ

פרופ' יצחק פטרבורג ימשיך בינתיים לשמש כמנכ"ל זמני ■ שולץ, מנהל בעל ניסיון של כ-30 שנה בתעשיית הבריאות, יעבור להתגורר עם משפחתו בישראל ויעבוד ממטה החברה בפ"ת ■ כמה ישתכר המנכ"ל החדש?

טבע מודיעה על מינויו של קאר שולץ לנשיא ומנכ``ל החברה / צילום: יח``צ
טבע מודיעה על מינויו של קאר שולץ לנשיא ומנכ``ל החברה / צילום: יח``צ

ענקית התרופות טבע   הודיעה היום (ב') כי דירקטוריון החברה מינה את קאר שולץ (56) לנשיא ומנכ"ל החברה. פרופ' יצחק פטרבורג ימשיך לשמש כמנכ"ל זמני עד להצטרפותו של שולץ לחברה.

בזאת בא לסיום מוצלח הליך החיפוש הגלובלי המקיף אשר ביצע דירקטוריון טבע, בסיוע היידריק אנד סטראגלס, חברת איתור בכירים גלובלית מובילה, בכדי לאתר את המנכ"ל המתאים ביותר עבור החברה. שולץ יעבור להתגורר עם משפחתו בישראל ויעבוד ממטה החברה בפתח-תקווה.

על פי הודעת החברה, שולץ הוא מנהל בעל ניסיון של כ-30 שנה בתעשיית הבריאות הכולל תפקידים ראויים לציון בחברות פארמה ובריאות גלובליות. במהלך הקריירה שלו פיתח מר שולץ פרספקטיבה ייחודית בתחום הגנריקה ובתחום התרופות הייחודיות בחברות המנהלות פעילות מסועפת ברחבי העולם, כולל אירופה וצפון אמריקה. לאחרונה שימש כנשיא ומנכ"ל H. Lundbeck A/S, בה הוביל מהלך רה-ארגון משמעותי ואסטרטגיית מהפך עסקי הממוקדת בשינוי מבנה העלויות ומודל התפעול הגלובלי של החברה. בהובלתו, החברה נמצאת בדרכה להשיג את ההכנסות והרווחים הגבוהים ביותר בתולדותיה.

בהקשר זה נציין כי מניית לונדבק נופלת בדנמרק בחדות בעקבות עזיבת שולץ לטבע, כשגם מנהל התפעול עוזב לטובת ניהול חברה פרטית.

לפני הצטרפותו ל-H. Lundbeck A/S כיהן שולץ כמנהל התפעול הראשי (COO) של Novo Nordisk, בה מילא תפקיד מרכזי בהפיכת החברה לאחת מחברות התרופות החזקות בעולם ויישם גישה מבוססת-מדידה לניהול כל מערכי התפעול בחברה.

"קאר מביא עמו ניסיון גלובלי נרחב בבריאות ופרמצבטיקה, רקורד מוכח ביישום אסטרטגיות מהפך עסקי, הנעת צמיחה והתרחבות בינלאומית בעלויות נמוכות, מימוש הבטחות לבעלי המניות, ומחויבות לתרבות של ציות ואכיפה, ולכן הוא האדם הנכון להצעיד את טבע קדימה," אמר ד"ר סול בארר, יו"ר דירקטוריון טבע.

"לקאר הבנה מעמיקה בתעשיית הפרמצבטיקה הגלובלית וידע מקיף אודות שווקי הגנריקה והמוצרים הייחודיים. ניסיונו הרב בניהול אתגרים משמעותיים, לצד יכולותיו המוכחות בפיננסים ובתפעול ומחויבותו לצמיחה, יניבו ערך לכל בעלי העניין וימצבו את טבע לצמיחה ארוכת טווח. לקאר מחויבות אמיתית למטופלים ולאחריות תאגידית, כמו גם התאמה מקצועית ותרבותית לטבע. אנו שמחים להביא מנהל בעל שיעור קומה עולמי כמו קאר לטבע ומצפים לעבוד יחד איתו כדי לבנות את עתידה של טבע למען והמטופלים, העובדים ובעלי המניות ברחבי העולם".

שולץ אמר כי "לכבוד הוא לי להצטרף לטבע, חברה אייקונית אשר הערצתי לאורך הקריירה שלי. מה שמשך אותי לטבע, ומה שמבדל אותה לעומת חברות אחרות, הוא מחויבותה הייחודית להמשך התרחבות גלובלית, התמדתה באספקת מוצרים וטיפולים חדשים ואיכותיים למטופלים וקידום תרבות של חדשנות לעובדיה. אני גאה להצטרף לחברה אשר מסייעת למיליוני מטופלים ברחבי העולם על בסיס יומיומי עם מגוון רחב של מוצרים ופתרונות גנריים וייחודיים. אני מצפה לעבוד בצמוד עם כל הצוות בטבע ולבנות עתיד מוצלח עבור החברה ובעלי העניין שלה". 

פרופ' פטרבורג הוסיף: "אנחנו ממלאים את ההתחייבות מהחודשים האחרונים. אנחנו ממקסמים את הפעילות והפריסה הגיאוגרפית תוך שאנו ממקדים את המשאבים שלנו על הנכסים בגנריקה ובמוצרים הייחודיים אשר ייתנו לנו את ההחזר הגבוה ביותר על ההשקעה. בנוסף, אנו במסלול להניב לפחות 2 מיליארד דולר ממכירת נכסים שאינם בליבה, סכום אשר ישמש לחזק את מאזן התשלומים של החברה. זוהי זכות בעבורי להוביל את טבע. אני מצפה להמשיך בכך בתקופה זו ולעבוד עם קאר להבטיח מעבר חלק עם הצטרפותו". 

שכר הבסיס של מנכלי טבע-1
 שכר הבסיס של מנכלי טבע-1

חוזה עבודה שמן 

בהודעה לבורסה פירטה טבע את תנאי העסקתו של המנכ"ל החדש. מדובר בחוזה העסקה לחמש שנים עם אפשרות לחידוש אוטומטי לתקופות של שנה (או עד שנתיים אחרי שינוי שליטה בחברה).

שולץ יקבל שכר בסיס של 2 מיליון דולר, בונוס של 140% מהשכר השנתי (עד 200%), תגמולי הוני בשווי של 6 מיליון דולר והטבות דומות לשל שאר בכירי החברה.

בתחילת כהונתו, הוא יקבל מענק שכולל: מניות חסומות בשווי 5 מיליון דולר (לפי מחיר המניה לפני ההודעה על כהונתו) שיבשילו בשנה השלישית, הרביעית והחמישית של תחילת כהונתו בתנאי שימשיך בתפקיד; מניות חסומות שיינתנו לו על בסיס ביצועים, כל חבילה בשווי 7.5 מיליון דולר, על בסיס ביצועי המניה ב-3 וב-5 השנים הבאות; וכן מענק במזומן של 20 מיליון דולר שישולם לו בשני תשלומים אחרי שלושה ושישה חודשים מתחילת כהונתו, בכפוף לכך שימשיך לכהן בתפקיד בשנים הבאות.

שולץ יעשה רילוקיישן לישראל ויקבל תשלומים הנוגעים לדיור והטבות בגין המעבר.

אם טבע תפטר את שולץ ללא סיבה טובה (כמוגדר בחוזה ההעסקה שלו), היא תשלם לו פיצוי בשווי שכרו השנתי, וחלק מהתגמול ההוני שלו יבשיל. בנוסף אם יועסק יותר משנה יקבל חלק יחסי מהבונוס על בסיס ביצועים. אם עזיבתו תהיה תוך שנה מעסקת מיזוג, הוא יקבל תשלום נוסף בגובה שכרו השנתי.

חיים הורביץ, בעל מניות בטבע ובנו של מייסד החברה אלי הורביץ ז"ל, התייחס למינוי מנכל טבע החדש, ואמר: "אני מברך על המינוי הראוי ומאמין שיש ביכולותיו של קאר שולץ לנווט את החברה במים הסוערים, רצופי האתגרים וההזדמנויות. טבע היא חברה חזקה ואיכותית, ואין לי ספק שבהובלתו של המנכ"ל החדש, עם הניסיון והמקצועיות שהוא מביא עימו בניהול החברות הדניות, החברה תגיע לשיאים חדשים".