גבוה ביחס לעונה, נמוך ביחס לאשתקד: 28.9% לגמר "הישרדות"

מדובר בנתון הגבוה ביותר למשדר שנרשם במהלך העונה הנוכחית של תוכנית הריאליטי, שממוצע הרייטינג שלה עמד על 23.3%

ענבר פיניאבסקי - תמונת גמר / צילום: מיכה לובטון
ענבר פיניאבסקי - תמונת גמר / צילום: מיכה לובטון

רייטינג משדר הגמר של "הישרדות" ששודר אמש (מוצ"ש), בו זכתה המתמודדת ענבר פיניאבסקי, עמד על 28.9% בקרב משקי-הבית היהודיים.

מדובר בנתון הגבוה ביותר למשדר שנרשם במהלך העונה הנוכחית של "הישרדות", שממוצע הרייטינג שלה עמד על 23.3%, ומהבחינה הזאת בזכיינית ערוץ 2 רשת יכולים להיות מרוצים מכך שהעונה תפסה תאוצה יחסית בשלביה האחרונים. 

יחד עם זאת, במבט על העונה הנוכחית של "הישרדות" כמכלול, אין ספק שהיא סיפקה נתונים שלא עמדו ברף הציפיות, המעידים כנראה על בעיה מתמשכת בז'אנר של התוכניות המכונות "מגה-ריאליטי". רק בעונה שעברה שלה "הישרדות" הייתה התוכנית המלאה הנצפית ביותר לשנת 2016, עם ממוצע רייטינג עונתי של 31.9%, כשמשדר הגמר נסק ל-38.7% (גבוה ב-33% מהנתון של השנה). גם העונה שקדמה לעונה האחרונה, ושודרה בערוץ 10 לפני מספר שנים, השיגה נתוני צפייה גבוהים יותר.

בשבוע החולף שודרו עוד שני גמרים של תוכניות ריאליטי בערוצים המסחריים, ובהן משדר הגמר לא הצליח להתעלות מעל הנתונים הממוצעים של העונה. גמר "רק רוצים לרקוד" של קשת רשם 21.7%, כשממוצע העונה כולה עמד על נתון מעט גבוה יותר של 21.9%. גמר "זוג מנצח VIP" בערוץ 10 רשם נתון של 10.4%, בדומה לממוצע העונה שעמד על 10.5%.