האקדמית אונו פותחת אקסלרטור בתחום טכנולוגיות הספורט

המשקיע יוסי מולדבסקי, אשר משמש כמנטור בתוכנית המאיץ, הוא המייסד של קרן ההון סיכון הראשונה בישראל בתחום הספורט, HomeRun Ventures

עדי ביכמן, הקריה האקדמית אונו / צילום: אתנה
עדי ביכמן, הקריה האקדמית אונו / צילום: אתנה

מרכז היזמות של הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו הקים מאיץ למיזמים בתחום הספורט-טק (טכנולוגיות ספורט). המאיץ ישמש כהרחבה יישומית של מסלול הלימודים ביזמות שמתקיים בקריה האקדמית, בשיתוף פעולה עם מסלול לימודי ניהול הספורט של המוסד.

המשקיע יוסי מולדבסקי, אשר משמש כמנטור בתוכנית המאיץ, הוא המייסד של קרן ההון סיכון הראשונה בישראל בתחום הספורט, HomeRun Ventures.

מולדבסקי מסביר כי תחום טכנולוגיות הספורט כולל בין היתר מוצרים לשיפור ביצועים על ידי ספורטאים מקצוענים, מוצרים לשיפור בריאות ואיכות חיים אצל ספורטאים חובבים וכן טכנולוגיות שמשפרות את האופן שבו נצרכים שידורי ספורט ובו מתבצעת האינטראקציה בין הספורטאי או המועדון לבין הקהל. "התחום הזה מהווה את אחד התחומים הצומחים ביותר בעולם ההשקעות בטכנולוגיה", אמר מולדבסקי.

לדברי יאיר סאקוב, יו"ר מרכז היזמות אונו אקסלרטור: "במחזור ב' של המאיץ שלנו, הוחלט לשתף פעולה עם מסלול ניהול הספורט של הקריה האקדמית, שבו לומדים תואר ראשון ותעודת הסמכה בספורט". המאיץ יאפשר לסטודנטים לייסד ולגבש מיזמים בתחום טכנולוגיית הספורט, במסלול של ארבעה חודשים בליווי מנטורים מהתחום, והם יסיימו את התוכנית עם אסטרטגיה מגובשת.

לדברי עדי ביכמן, שחיינית אולימפית ובעלת תואר שני בניהול ספורט, המנהלת את מסלול לימודי הספורט בקריה: "תעשיית הספורט מתפתחת ומתעצמת בשנים האחרונות באופן יוצא דופן. אנו עדים לתנופה בכל אספקט החל מהמחירים בשוק ההעברות, דרך תקציבי ספורט במדינות שונות ההולכים וגדלים, כניסה של משקיעים פרטיים וספונסרים חדשים, תעשיית הימורי הספורט שמתרחבת וגם טכנולוגיית ספורט. כל אלו מביאים את תעשיית הספורט להיות התעשייה השישית בגודלה בארה"ב, ובאירופה לא רחוק מכך. גם מדינות ערב רואות את הפוטנציאל האדיר בתעשייה זו והחלו באירוח טורנירים גדולים (מונדיאל 2022 בקטאר, טורנירי טניס בדוחא ועוד). הצופים מצפים לשיפור ביצועים, שיפור המשחק ושיפור טכנולוגיה כל הזמן. מדינת ישראל, כמדינת היי-טק, מובילה לא מעט מיזמים בקנה מידה עולמי בתחום הספורט ואנו רק בתחילת הדרך".

מולדבסקי הוסיף כי "לישראל יש את כל הכלים להפוך למובילה עולמית בתחום, בשל הידע והניסיון הרב בעולמות הטכנולוגיה הרלוונטיים: הדפסת תלת ממד, אינטרנט של הדברים, בינה מלאכותית וראיית מכונה. בשנה שעברה נמכרה חברת Replay הישראלית לאינטל תמורת 175 מיליון דולר, בזכות טכנולוגיה שיכולה לשדר תמונה של 360 מעלות מאירועי ספורט. אני מאמין ש-Replay הייתה החלוצה הראשונה שסימנה את הדרך לחברות ישראליות מצויינות בתחום הספורט-טק וששוק ההשקעות והאקזיטים בתחום ילך ויגדל בשנים הקרובות".