SAP רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי גיגיה ב-350 מיליון דולר

הסטארט-אפ מתל אביב גייס 106 מיליון דולר ומנתח התנהגות גולשים ■ מנכ"ל SAP בראיון בלעדי ל"גלובס" ביוני: "השוק כאן, יחסית לגודל האוכלוסייה, הוא קרוב לוודאי השוק הטכנולוגי הכי מרגש בעולם"

בניין SAP החדש. סלון בכל קומה  / צילום: עוזי פורת
בניין SAP החדש. סלון בכל קומה / צילום: עוזי פורת

ענקית התוכנה הגרמנית סאפ (SAP) רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי גיגיה (Gigya). לפי מקורות בשוק, העסקה תבוצע במזומן כאשר תג המחיר של החברה הישראלית יעמוד על 350 מיליון דולר. גיגיה עוסקת בפיתוח של פלטפורמות חברתיות עבור אתרי אינטרנט, ולמעשה מנתחת את העדפות הגולשים עבור אתרי תוכן גדולים. ההערכות הן כי החברה מגלגלת מחזור שנתי של כמה עשרות מילוני דולרים. SAP היא אחת מחברות התוכנה הגדולות בעולם, והיא נסחרת לפי שווי של 130 מיליארד דולר.

לפי מאגר המידע IVC גייסה גיגיה עד כה 105.8 מיליון דולר, כאשר סבב הגיוס האחרון בוצע בשנת 2014. רשימת המשקיעים בסטארט-אפ הישראלי כוללת את אינטל קפיטל, קרן ההון סיכון התאגידית של ענקית השבבים אינטל שהובילה את הסבב האחרון; בנצ'מרק, וינטג' ואחרים. רשימת הלקוחות של גיגיה כוללת בין השאר את פורבס, לוריאל, KLM, פרארי ועוד מאות מותגים מוכרים.

גיגיה הוקמה בשנת 2006 על ידי שלושה מייסדים - רולי אליעזרוב שמכהן כיום כנשיא החברה, איל מגן סמנכ"ל האסטרטגיה וערן קוטנר, סמנכ"ל הטכנולוגיות. מנכ"ל גיגיה הוא פטריק סאלייר. גיגיה מעסיקה יותר מ-300 עובדים בארה"ב, ישראל ואנגליה. מספר העובדים בתל אביב מוערך ב-100.

מנכ"ל גיגיה, סאלייר, סיפר בעבר בראיון ל"גלובס" על פעילות החברה. סאלייר אמר כי "הימים של אנונימיות באינטרנט עברו וזה דבר טוב. הצרכנים הבהירו זאת היטב שהתאמה אישית היא כאן להישאר. כדי להגיע לשם, עסקים צריכים להבין מה הצרכנים רוצים וצריכים - וזה מתחיל מזהות. הבעיה היא שהרבה גישות לאיסוף ניהול מידע על צרכנים באינטרנט מפרות את פרטיות המשתמשים ולרוב אינן מדויקות או יעילות".

לדברי סאלייר, "עיצבנו את פלטפורמת זיהוי המשתמשים שלנו כדי לנהל את מורכבות הזהות של הצרכן המודרני, כולל טיפול בנושאים כמו סושיאל, מובייל, פרטיות ואבטחה. השותפות שלנו עם אינטל תאפשר לנו להמשיך ולחדש ולהפוך את הרשת ליותר מותאמת עבור כולם", הוסיף סאלייר.

SAP העולמית מנוהלת על ידי ביל מקדרמוט, שביקר בישראל לפני שלושה חודשים. בראיון שהעניק מקדרמוט ל"גלובס" הוא אמר "אני רוצה לחזור לרמות ההשקעה בישראל שהיינו בהן בעבר, וזה יקרה. יש לנו מותג חזק ונוכחות יציבה בישראל, אבל במונחי השקעה - אנחנו באים. נכפיל את המיקוד שלנו כאן, ותראי עוד הרבה ממני". מקדרמוט הוסיף כי "השוק כאן, יחסית לגודל האוכלוסייה, הוא קרוב לוודאי השוק הטכנולוגי הכי מרגש בעולם. שיעור המהנדסים והמדענים בישראל גבוה מבכל מקום בעולם, וההשקעה במו"פ לנפש גבוהה מאשר בכל מקום בעולם. אנחנו צריכים להכפיל את המיקוד שלנו כאן".

SAP היא כאמור שחקנית ותיקה ומוכרת בשוק הישראלי. היא מפעילה מרכז פיתוח ברעננה ומעסיקה בישראל כ-700 עובדים. בשנת 2001 רכשה SAP את טופ טיר הישראלית, אשר פיתחה מערכת לניהול מידע, תמורת 400 מיליון דולר. טופ טיר נוהלה באותם ימים על ידי שי אגסי. ברבות השנים ביצעה SAP מספר רכישות בסכומים קטנים יחסית. בשנת 2014 רכשה SAP את הקניין הרוחני של חברת אופטיר הישראלית תמורת 10 מיליון דולר.

לדברי אורנה קליינמן, מנהלת המרכז: "אנו מובילים זה מספר שנים אסטרטגיה של הטמעת חדשנות ביחידות העסקיות השונות בחברה, שכוללת חיפוש הזדמנויות לרכישת חברות טכנולוגיות, יצור שותפויות עסקיות עם סטארטאפים והשקעה בסטארטאפים (early stage). בימים אלה נבחנות מספר הזדמנויות השקעה ושיתופי פעולה אסטרטגיים. נשמח לעדכן בקרוב על התפתחויות נוספות".

סתוית נבון, מנכ"לית סאפ ישראל, מסרה כי: "סאפ מחויבת לספק ללקוחותיה את הפתרון המוביל והמתקדם ביותר לניהול חוויית לקוח וסחר דיגיטלי. הרכישה של גיגיה, המובילה העולמית בתחומה, מהווה צעד חשוב ביכולתנו לספק מענה שכזה ללקוחותינו".

גורם ב-SAP בגרמניה אמר הבוקר ל"גלובס" כי ההודעה על המכירה "הודלפה איכשהו לעיתונות מוקדם משציפינו". הוא אמר כי ההודעה על רכישת החברה הישראלית היתה אמורה להתפרסם מחר (ב') בבוקר, אך מישהו הדליף את הסיפור לעיתונות. הגורם העריך כי היום בערב תפורסם הודעה רשמית של החברה בה היא מודיעה על הרכישה. בנוגע לתג המחיר, הגורם אמר כי SAP בדרך כלל אינה מפרסמת את מחיר הרכישה של חברות סטארט-אפ, וכי הוא אינו יכול להתייחס להיקף העסקה. מגיגיה נמסר: "אין תגובה".

Gigya

שנת הקמה: 2006

תחום פעילות: ניתוח העדפות גולשים

מייסדים: רולי אליעזרוב (נשיא) איל מגן (סמנכ"ל אסטרטגיה) וערן קוטנר (סמנכ"ל טכנולוגיה)

מנכ"ל: פטריק סאלייר

עובדים: 300, מתוכם כ-100 בתל אביב

גיוסי הון: כ-106 מיליון דולר

משקיעים: אינטל קפיטל, בנצ'מרק, וינטג' אדובי ונצ'רס, אדוונס פאבליקיישנס, מייפילד פאנד ואחרים

מקור: IVC-Online